L'atenció telefònica d'Emergències 112 es reforça un 24% pel pont de desembre

Seran 111 els professionals que atendran el telèfon entre dilluns i diumenge, amb l'increment més gran previst per als dies 6 i 8

Centre d'atenció telefònica de l'111 Emergències
Centre d'atenció telefònica de l'112 Emergències / Generalitat

La sala de recepció de telefonades del telèfon d'Emergències 112 Comunitat Valenciana ha reforçat el personal en més d'un 24% amb motiu del llarg pont festiu de desembre.

En total, seran 111 els professionals del servei operatiu, coordinació i supervisió els qui atendran el telèfon d'Emergències des del dilluns fins al diumenge 11 de desembre. L'increment més gran es registrarà els dies de la Constitució i de la Puríssima, durant les 24 hores del dia, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha subratllat que “el reforç a la sala del 112 respon a la necessitat d'atendre un possible augment d'emergències produïdes durant aquest llarg pont festiu, l'últim de l'any, i que molts ciutadans aprofiten per a gaudir fora de la seua residència habitual, amb la Comunitat Valenciana com una de les destinacions favorites”.

En aquest sentit, José María Ángel ha apel·lat a "la responsabilitat i la prudència" en els desplaçaments per carretera, especialment, a les vies secundàries que és on es registren més sinistres.

Així mateix, ha alertat sobre la necessitat que "es prenguen les mesures oportunes de prevenció i seguretat si es visiten paratges naturals per a evitar la mobilització de recursos d'emergències en rescats i desorientació de persones a la muntanya, tan habituals desgraciadament durant els caps de setmana".

També et pot interessar