La jutgessa de la dana diu que no és partidària de retindre la causa i que continuarà instruint-la fins que el TSJCV responga a la petició d'investigar Mazón

La magistrada ho ha dit en la declaració de Francisco González, director de Promoció Institucional, durant la qual la defensa d'Emilio Argüeso ha demanat parar la testifical fins que responga el Tribunal Superior de Justícia

Una imatge del jutjat de Catarroja, este dimecres
Una imatge del jutjat de Catarroja, este dimecres / À Punt NTC

La jutgessa de la dana ha deixat clar que no pretén retindre la causa i que la continuarà instruint fins que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) responga a la petició per a investigar l'expresident Carlos Mazón. Ho ha explicat este dimecres durant la declaració, com a testimoni, de Francisco González, ex director general de Comunicació el dia de la dana i actual director de Promoció Institucional. La resposta ha arribat després que la defensa de l'exsecretari autonòmic d'Emergències, Emilio Argüeso, un dels dos imputats de la causa en estos moments, haja demanat parar la testifical fins que responga el Tribunal Superior de Justícia.

Al llarg de la declaració, González ha detallat les dos telefonades de coordinació que va tindre amb l'altra investigada de la causa, l'exconsellera Salomé Pradas, durant el 29 d'octubre del 2024. En la segona d'estes telefonades, a les 18:29 hores, Pradas va expressar la preocupació per la situació d'Utiel, un aspecte que l'exconsellera va explicar que s'havia mencionat al Cecopi.

El responsable de la Generalitat també explica que l'endemà, quan parla amb Mazón de visitar Utiel, dona per fet que tots dos coneixien la situació, però admet que no parlaren expressament del tema. També detalla que quan va parlar en l'expresident del Consell el dia de la dana, a les 18:48 hores, no li va dir on estava. González explica que el seu to era "de treball", igual que el de l'exconsellera.

((Estem treballant per a ampliar la informació))

També et pot interessar

stats