El joc en línia #PobleCV, com a plataforma educativa de geografia valenciana en un institut de l’Alcora

Amb recursos d'À Punt l'alumnat desperta el seu interés per la geografia de la Comunitat Valenciana

El joc en línia #PobleÀPunt desperta l’interés per la geografia valenciana en un institut de l'Alcora

El joc en línia #PobleCV i altres recursos d'À Punt serveixen de suport per a despertar l’interés per la geografia valenciana entre els alumnes de setze i dèsset anys de l’IES Ximén d’Urrea de l’Alcora.

Raül Pons, professor de Geografia i Història d’aquest institut, comença cada dia les classes de Geografia amb un repte, animar els alumnes a descobrir els municipis de la Comunitat Valenciana a partir de la seua silueta. El joc et dona sis intents. Cada vegada que ho intentes, has d’introduir el topònim en valencià d'un poble o d'una ciutat de la Comunitat Valenciana. Després de cada intent, es veu la distància, la direcció i la proximitat de l’opció triada respecte de la resposta correcta.

Parlem de “topònims que formen part de la nostra vida. Alguns són coneguts i uns altres són desconeguts, fins i tot per a mi”, indica Raül Pons. A més, amb altres recursos d’À Punt “es dona una visió integral de tot el territori, de nord a sud, d’est a oest”, afirma Pons.

Amb aquesta fusió d’entreteniment i educació s’aconsegueix despertar l’interés per la nostra geografia entre l’alumnat, més enllà de les classes.

També et pot interessar