“Jo no em dic puta”, el lema que reclama millores socials per a les dones prostituïdes
L’ONG Metges del Món vol lluitar contra l’estigmatització de les víctimes en un moment en què es tramiten dues importants lleis per a millorar les seues condicions de vida
“Jo no em dic puta” és el provocador eslògan de Metges del Món per a reivindicar alternatives socials per a les dones prostituïdes, coincidint amb el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Persones, que se celebra aquest dijous. Una petició que fa l’organització davant la pròxima tramitació de la llei integral contra el tràfic de persones i en plena tramitació de la llei de llibertat sexual.
Amb aquest eslògan tan explícit, a més, Metges del Món vol lluitar contra “l’estigmatització” que pateixen les dones sotmeses a la prostitució. Des d’aquesta entitat consideren que el moment actual, en què estan tramitant-se dues importants lleis que poden afavorir les condicions de vida de les persones explotades sexualment, cal “assegurar que eixes normes incorporen alternatives socials i laborals reals perquè les dones prostituïdes puguen dir #AdiósProstitución”.
Metges del Món ha explicat que ha escollit el lema “Jo no em dic puta” per a aquesta campanya perquè fent ús d’aquest terme pejoratiu perquè és amb el qual “s’identifica les dones en prostitució”. En aquest sentit, apunten que "no és casualitat que hi haja 200 sinònims de la paraula puta en el diccionari. El terme s'ha usat sempre per a denigrar les dones i s'utilitza amb especial menyspreu per a referir-se a aquelles que es troben en el món de la prostitució".
Des d’aquesta entitat, i en referència a les víctimes d’aquesta xacra, “elles no són putes, putes són les circumstàncies de precarietat, violència i engany que les porten a aquesta situació", matisen.
Aquesta entitat desitja que el govern espanyol aprove, com més prompte millor, un Pla d'Integració Laboral i Econòmica que oferisca oportunitats reals a les dones en prostitució i que modifique la llei d'estrangeria per a facilitar que les dones en situació administrativa irregular puguen tindre els seus papers en regla.
Així mateix, Metges del Món també ha reivindicat l’impuls de programes governamentals d'acompanyament psicosocial i sociolaboral amb dotació econòmica per a les dones que vulguen abandonar la prostitució.
L’ONG adverteix que la prostitució té greus conseqüències per a la salut tant física com psicològica de les dones: "Les violències exercides pels qui recorren al sexe de pagament els provoquen des d'esquinçaments o infeccions genitals a lesions per colps; per un altre costat, les emocions que experimenten les que estan en prostitució són sempre negatives: quan entren en l'activitat, conten que senten tristesa, dolor i desorientació, que després es tornen en desconfiança, fàstic, humiliació i vergonya", expliquen des de Metges del Món.
Més llegit
-
Detingut un home per apunyalar una turista italiana al coll en ple centre de València
-
Rebuig unànime a les paraules del bisbe Reig Pla que vinculaven la discapacitat amb el pecat
-
Un aparatós accident acaba amb un camió que cau al barranc de Poio
-
Reobri a Paiporta la primera escola en aules prefabricades després de la dana
-
L'Ajuntament de Xèrica, preocupat pels danys que puguen causar les cabres silvestres
-
Pluges de més de 40 l/m² agranen el litoral d'Alacant, neguen carrers i compliquen la mobilitat
-
De les pluges al sol
-
Vox força una retallada de 700.000 euros a l’AVL perquè la vol “estrangular fins a la desaparició”
-
L’Aemet activa l’avís groc per tempestes este dijous i divendres a Alacant i València
-
Col·lapse a les entrades a València: la Pista de Silla suma díhuit quilòmetres de cua i la V-30 quinze cap al port
Més vist
-
23.05.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
-
22.05.2025 | Bona vesprada, Comunitat Valenciana | Primera part
-
Toscana
-
22.05.2025 | Informatiu migdia
-
22.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
22.05.2025 | Informatiu nit
-
Valencians al món | Saxònia
-
21.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
22.05.2025 | Bona vesprada, Comunitat Valenciana | Segona part
-
Episodi 35: La calor amb Juanma Melero
Més escoltat
-
22.05.2025 | Línia de fons
-
22.05.2025 | Adolfo Miravet Segarra, Espadà Corks
-
22.05.2025 | Viatjar amb consciència amb el guia d’escalada Jaume Peiró
-
Episodi 35: La calor amb Juanma Melero
-
22.05.2025 | 90 minuts
-
22.05.2025 | Queda't amb mi | Tercera Part
-
22.05.2025 | “Obrim meló” i l'art, amb Quique Dacosta
-
21.05.2025 | A poqueta nit | Segona Part
-
22.05.2025 | “Korah i el món”: el primer festival d'Eurovisió de Carles Caparrós
-
22.05.2025 | A poqueta nit | Segona Part