La Generalitat no recorrerà judicialment la suspensió cautelar de l’educació per àmbits en primer de l’ESO

Segons Educació, la decisió s'adopta per a introduir “un clima d'enteniment” durant les negociacions amb els sindicats 

Aula buida
Imatge d'arxiu d'una aula buida / Agències

La Conselleria d'Educació ha demanat finalment a l'Advocacia de la Generalitat que no presente un recurs de cassació a la mesura dictada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de suspendre cautelarment l'obligació d'agrupar assignatures per àmbits de coneixement en primer de l'ESO.

La decisió de no recórrer s'adopta per a introduir un clima d'enteniment durant les negociacions amb els sindicats de l'ensenyament i “no afegir més dificultats a l'inici del curs", segons fonts de la conselleria, que han destacat que creuen "profundament" en l'ensenyament per àmbits en el primer curs de secundària.

"Considerem que aquesta metodologia facilita la transició de l'alumnat de primària a secundària, perquè afavoreix un treball interdisciplinari, la qual cosa facilita l'aprenentatge competencial de tot l'alumnat", ha manifestat el secretari autonòmic d'Educació, Miquel Soler.

Soler ha assegurat que el treball per àmbits "està donant uns resultats molt positius i les xifres ho demostren" després de dos cursos aplicant-lo, perquè s'han incrementat en 5 punts les taxes de promoció de l'alumnat en el sistema educatiu valencià.

El curs anterior va passar de curs el 89,4% de l'alumnat de primer de l'ESO, ha explicat el secretari autonòmic, que ha recordat que, a més, han sigut uns cursos molt durs marcats per la pandèmia i ha considerat que el treball per àmbits ha sigut "clau per a acompanyar a l'alumnat d'aquesta etapa educativa".

També et pot interessar