La Generalitat elimina la cita prèvia obligatòria per rebre atenció presencial

L'administració fomentarà la cita prèvia voluntària i limitarà l'aforament en l'atenció presencial

Diverses persones fan cua en una oficina del Sepe a València
Diverses persones fan cua en una oficina del Sepe a València / Europa Press

La cita prèvia per a poder accedir a les oficines de registre de la Generalitat i als seus serveis d'atenció presencial ja no és obligatòria des d’aquest dilluns, amb l'entrada en vigor d’un acord de la Conselleria de Transparència.

Així i tot, es fomentarà la cita prèvia voluntària per raons d'organització, eficiència i qualitat del servei. També es limitarà l'aforament en l'atenció presencial en funció de l'espai disponible i s'adoptaran mesures de prevenció per a garantir la distància interpersonal i evitar aglomeracions.

De manera excepcional, l’acord assenyala que els departaments de l'Administració de la Generalitat podran establir l'obligatorietat de la cita prèvia per a serveis específics.

L'obligació d'aquesta cita prèvia, que es va establir al juny de 2020, ha generat problemes d'adaptació, especialment a les persones i col·lectius afectats per la bretxa digital i a les persones amb més necessitat de relacionar-se amb l'administració. Per aquest motiu, l’administració ha buscat "un major equilibri" entre els avantatges de l'ús de la cita prèvia i el garantir l'accessibilitat universal als serveis públics.

Entre les raons que esgrimeix l’acord, s'han tingut en compte els casos d’urgència, en què la ciutadania necessita una atenció immediata, com quan algun termini administratiu està a punt de finalitzar.

També et pot interessar

stats