Facua denuncia Dell per cancel·lar l’entrega de milers de portàtils que havien venut a 40 euros

2.000 persones s’han sumat de moment a la plataforma d’afectats.

Facua denuncia Dell per cancel·lar l’entrega de milers de portàtils que havien venut a 40 euros
Facua denuncia Dell per cancel·lar l’entrega de milers de portàtils que havien venut a 40 euros

L’associació Facua-Consumidors en Acció ha interposat diverses denúncies davant la Subdirecció General de Comerç i Consum de la Generalitat i la resta d’autoritats de protecció al consumidor autonòmiques contra Dell. Acusen l’empresa informàtica de “no entregar milers de portàtils que va vendre des del seu web per menys de 40 euros”. Per això, l’associació ha sol·licitat a les agències, instituts i direccions generals de consum l’obertura d’expedients sancionadors per infringir la normativa de protecció dels consumidors “en haver cancel·lat unilateralment contractes de compravenda subscrits amb multitud d’usuaris”.

Són més de 2.000 els compradors que s’han sumat a la plataforma de #AfectadosDell posada en marxa per Facua per a informar-los sobre els drets que els assisteixen i potenciar així les reclamacions contra la multinacional nord-americana. L’objectiu és que aquesta complisca els contractes de compravenda i els entregue els equips. Es tracta de vuit models de portàtils Dell Inspirion 5000 i 7000, que va oferir a finals de maig per 35 i 39 euros. 

Revisar cada comanda

Tot i que Dell assegura que va oferir els equips a preus tan baixos com a conseqüència d’un error, l’associació de consumidors considera que està obligada a entregar-los, ja que, encara que les compres es van tramitar de manera automàtica des del web de la companyia, passades unes hores, els compradors van rebre un correu electrònic amb la “confirmació de la comanda”, les característiques tècniques del producte, les clàusules del contracte de compravenda formalitzat i la data de lliurament.

L’empresa es reservava prèviament la facultat de “revisar” cada comanda realitzada a través de la seua botiga en línia i, per tant, considera que “no es formalitzarà un contracte a menys o fins que Dell accepte la seua comanda mitjançant una confirmació de la comanda per escrit”. Per a Facua, aquesta pràctica és “jurídicament qüestionable”. 

Per a Facua, precisament l’enviament d’aquests correus seria la prova, que companyia “va revisar totes les comandes de portàtils que va vendre a preu de ganga i va donar els contractes per formalitzats en enviar a cada comprador un missatge unes hores més tard en el qual els informava de la ‘confirmació de la comanda’”. L’associació argumenta que les comandes formalitzades pels usuaris compten amb tots els requisits recollits en la Llei de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic, les lleis estatal i autonòmica de defensa dels consumidors i el Codi Civil. Això obligaria a Dell, per tant, a entregar els portàtils als preus ofertats.

Facua recorda que, a més de les multes, la legislació estatal de defensa dels consumidors faculta les autoritats autonòmiques a obligar les empreses a complir amb les seues obligacions. Els usuaris afectats poden sumar-se a través del web de l’associació

També et pot interessar