Arriba a València el vaixell amb els joves desconfinats de l'hotel de Mallorca
La Generalitat ha coordinat tant el desembarcament com els mitjans desplegats per les tres comunitats autònomes d'on és originari l'estudiantat
A les 17:00 hores d'aquest dijous, tal i como estava previst, ha arribat al port de València el vaixell que transporta els 118 estudiants que estaven confinats en hotels de Mallorca, dels quals 77 són d'Andalusia, 20 de Galícia i 21 de la Comunitat de Madrid. Han pogut eixir de l'hotel després que ahir dimecres el jutge autoritzara l'eixida de qui tenia una PCR negativa. Els estudiants han arribat en un vaixell bambolla fins a València. La Comunitat Valenciana ha rebut la major part d'aquest grup de joves que ha abandonat hui Mallorca, mentre que un altre grup ha viatjat a la península en avió.
En arribar, la Generalitat ha coordinat tant el desembarcament com els mitjans desplegats (autobusos i ambulàncies) per les tres comunitats autònomes d'on és originari l'estudiantat per tal de garantir que l'operació de recollida transcórrega amb total seguretat sanitària.
El grup madrileny d'estudiants no s'ha fet el test d'antigens
El jovent ha descendit del ferri en autobús i els que han accedit a fer-se el test d'antigens han sigut traslladats a una zona habilitada per a realitzar-los. Els estudiants madrilenys han sigut l'únic grup que se n'han anat cap a Madrid directament en l'autobús sense fer-se el test d'antígens, segons han informat fonts participants en l'operatiu desplegat en el port.
La Conselleria de Sanitat havia establit una zona medicalitzada a l'interior de les instal·lacions portuàries per a fer-los un test d'antígens de caràcter voluntari, encara que les autoritats sanitàries han explicat que es demanaria una declaració responsable als qui optaren per no sotmetre's a la prova.
Alguns casos positius en estudiants gallegs i andalusos
Els estudiants de Galícia i d'Andalusia sí que han accedit a fer-se les proves i han sigut traslladats a les carpes, on al llarg de la vesprada se'ls han practicant les proves diagnòstiques. A última hora de la vesprada tres estudiants andalusos, de Cadis, han donat positiu i també alguns estudiants gallecs, la qual cosa ha retardat l'operació eixida d'aquests grups i ha fet necessaris més ambulàncies de les que inicialment havia previst Galícia.
Pel que fa als mitjans enviats per les diferents comunitats autònomes han enviat set autobusos en el cas d'Andalusia, un de Madrid i un altre de Galícia. Algunes comunitats autònomes han habilitat solucions per si es detectaven casos positius que requerisquen viatjar aïllats de la resta. Andalusia compta amb autobusos per a positius i Galícia amb una ambulància.
A més, la Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat, ha muntat un dispositiu, que consisteix en una carpa medicalitzada, tres ambulàncies amb personal de suport i un equip d'especialistes en salut pública, per si fóra necessari donar suport sanitari.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
-
La comunitat educativa torna al carrer per a reclamar millores en l’educació pública
Més vist
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Les imatges oficials de les 73 candidates a fallera major de València 2027
-
12.09.2026 | Imposició de bandes a la reina de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | La cuina de Morera
-
12.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
12.09.2026 | Informatiu nit