Dues joves dissenyadores triomfen com a empresàries amb les seues marques de roba

L'alacantina Valentina i la valenciana The Are han aconseguit el miracle de nàixer en un xicotet taller i passar a facturar milions d'euros en menys de deu anys

Joves dissenyadores que triomfen com a empresàries / À Punt NTC

Dues dones estan al capdavant de dues marques valencianes que han conquistat el mercat de la moda. L'alacantina Valentina i la valenciana The Are han aconseguit el miracle de nàixer en un xicotet taller i facturar milions d'euros en menys de deu anys.

Les xarxes socials i la venda en línia han sigut la plataforma del seu llançament. Els dos negocis tenen en comú que han fet el salt a la botiga física després de fer-se grans en línia.

Sesions a la empresa Valentina per a pujar la roba a Instagram
Sesions a la empresa Valentina per a pujar la roba a Instagram / À Punt NTC

En el cas de Valentina, l'activitat en línia representa un 70% del negoci. El seu canal d'Instagram és el màxim responsable que la marca amb seu a Elx, a la comarca del Baix Vinalopó, arribe als 1.500 enviaments diaris. Tenen un milió de visites mensuals i en les seues fotos troben la imatge d'una dona real, una de les claus del seu èxit.

Cita La firma Valentina, que va nàixer amb una inversió de 200 euros, preveu facturar aquest 2021 uns 12 milions d'euros. Cita

Beatriz Sánchez, fundadora i gerent de Valentina, ha explicat a Punt que estan molt satisfetes de ser una de les poques firmes que ofereixen talles molt grans. Trauen unes vint col·leccions noves a la setmana. Es tracta de moda low cost amb col·leccions ràpides que tenen moltes seguidores. Valentina preveu facturar aquest 2021 la xifra de dotze milions d'euros. Una marca creada amb una inversió inicial de només 200 euros.

Treballadores del taller de The Are a Manises
Treballadores del taller de The Are a Manises / À Punt NTC

La manisera The Are

La marca The Are, amb seu a Manises, a la comarca de l'Horta Sud, també va tindre un naixement modest. Rocío Botella, dissenyadora i fundadora de The Are, ha explicat a À Punt els seus inicis. "El primer encàrrec va ser des de la Corunya. A la clienta li vaig cosir la peça, li vaig preparar la comanda i li la vaig enviar. I tot gràcies a les xarxes socials". Un treball que reconeix que s'ha vist molt potenciat pel treball a les xarxes socials de les influencers".

Com en Valentina, en l'equip de The Are treballen majoritàriament dones. La seua roba està feta íntegrament ací per a un perfil concret. Com explica Rocío Botella: "pensem molt en les clientes finals de la nostra marca. Per a quina situació necessitaran la nostra roba".

També et pot interessar