Es dispara la demanda de sistemes antiincendis arran del foc a Campanar
Moltes finques fa anys que no els revisen i els volen actualitzar, i altres volen fer-los més complets
Des de l’incendi de Campanar, les empreses que fan revisions de sistemes antiincendis han rebut una allau de peticions de comunitats de veïns per a comprovar l'estat de les mesures de prevenció dels edificis o per a instal·lar-ne de noves. També ha pujat la demanda d'extintors.
És el cas de l’empresa Airfeu. Des de l'endemà de l’incendi han estat rebent moltes peticions de visites tant a comunitats com a empreses, per a fer revisions i també per a elaborar pressupostos d’instal·lació de sistemes antiincendis, segons ha contat en À Punt el seu gerent, Javier Seguí.
Tenen tanta faena que no donen l'abast. De fet, han hagut de reforçar horaris i treballar dissabtes per a cobrir una demanda que s'ha disparat. Afirma que hi ha molta alarma entre la població i que els estan demanant extintors i detectors de fum en totes les plantes i sirenes, entre d'altres.
Toni Capellino, director tècnic d'aquesta empresa, explica que entre les actuacions que fan està la millora de les dotacions d'extintors, l’ampliació del nombre d’extintors a les finques, estudis de sistema de detecció d'incendi i de vies o mànegues per a millorar o augmentar la seguretat en les vivendes.
Hi ha edificis que no han revisat els sistemes antiincendis des de fa dècades i ara volen posar-se al dia i d'altres que volen ampliar les que ja tenen, a pesar que no són obligatoris en tots els edificis, ja que la normativa estableix les mesures antiincendis en funció de l’altura de l’edifici.
Els sistemes de detecció de foc, com ara els detectors de fum, els polsadors d’alarma i les sirenes són els que estan tenint més demanda, indiquen des d’Airfeu.