La directora de la guarderia d'Algemesí detinguda per maltractament castigava els menuts amb xinxetes als peus
Este dijous declararà com a imputada una de les empleades per a determinar si va ometre cap conducta en relació amb els fets investigats
La directora de la guarderia d'Algemesí detinguda fa uns dies per presumptes agressions i vexacions a l'alumnat del centre va arribar a clavar xinxetes als peus descalços d'un dels menors com a castic. És un dels aborronadors episodis de maltractament que ha relatat una de les treballadores del centre infantil, que va denunciar a les autoritats el que ocorria amb uns vídeos que havia estat gravant durant mesos. Estes imatges són les que han servit per a obrir el cas, actualment en instrucció als jutjats d'Alzira.
Segons el testimoni de l'empleada denunciant, que arreplega el diari ABC, hi ha en total 21 vídeos en què va anar documentant tots els maltractaments que la propietària de l'escoleta infligia als menuts si no volien menjar o es comportaven malament: des de colps i empentes a introduir aliments a la força o tancar-los en habitacions. Els progenitors de les criatures van visualitzar tots els enregistraments durant la setmana passada en seu judicial i alguns van necessitar ser atesos pels servicis psicològics.
La treballadora ha descrit com va gravar els episodis durant cinc mesos abans d'entregar-los a la Policia Nacional com a prova dels insults i vexacions que vivien els menuts. "En l'esmorzar cada dia els ficava els dits a la boca, passaven tota l'estona amb arcades", relata. En un dels vídeos es veu, fins i tot, com castiga amb xinxetes als peus. "Punxa? Açò és per llevar-te la sabatilla, els deia rient-se", ha contat la testimoni.
Investiguen una treballadora per possible conducta omissible
Este dijous el magistrat instructor prendrà declaració a una altra de les treballadores de la guarderia que estava de baixa en el moment de l'arrest de la propietària. Inicialment, estava citada com a testimoni este dimarts, però finalment el titular del jutjat ha decidit canviar la consideració perquè declare com a investigada; és a dir, com a imputada en la causa, igual que la cap. L'objectiu és determinar si, d'alguna va manera, va ometre alguna actuació respecte als maltractaments que s'investiguen. Esta treballadora, després de ser detinguda, va quedar en llibertat amb mesures cautelars com la prohibició d'acostar-se a menors o treballar amb xiquets.