Detingudes huit persones a València per estafar fins a 100.000 euros a través d’SMS

Els presumptes autors enviaven missatges massius per a demanar dades de targetes bancàries i utilitzar-les de manera fraudulenta

Imatge d'arxiu d'una agent de la Policia Nacional
Imatge d'arxiu d'una agent de la Policia Nacional / Europa Press

Agents de la Policia Nacional han detingut a València cinc homes d'entre 23 i 44 anys com a presumptes autors de delictes d'estafa. A dos d'ells també se'ls imputa un delicte d'usurpació d'identitat, després d'enviar missatges de text massius a telèfons mòbils fent-se passar per l’equip de comunicació d’un centre comercial, a fi d'obtenir les dades de les targetes bancàries i de compra de les víctimes i utilitzar-les de manera fraudulenta.

La quantitat estafada podria ascendir als 100.000 euros. A més, s'han intervingut cinc telèfons mòbils, dues targetes SIM, dues cafeteres d'una reconeguda marca, així com huit polseres, un anell i dues granadures d'una prestigiosa joieria, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

La investigació va començar el juliol de l'any passat, en el moment que els agents van tenir coneixement d’una persona que estava fent compres amb càrrec a una targeta de compra d'un establiment comercial a València, quan el titular de la qual residia en una localitat llunyana.

Els agents van identificar dos sospitosos, un que s'hauria encarregat d'obtenir la informació de la targeta comercial de manera fraudulenta i un altre responsable de fer les compres i recollir-les a l'establiment comercial. S'han localitzat també víctimes a les poblacions de València, Rocafort, Alacant, Granada i Motril.

Sis persones més identificades

Posteriorment, els agents han identificat sis persones més relacionades amb els detinguts. Pel que sembla, una d'aquestes aconseguia informació en bases de dades públiques d'internet i a través d'aplicacions digitals falsificava els DNI amb els quals aconseguia les targetes que després utilitzaven per a les compres en línia.

Una vegada obtinguts els productes, els investigats els venien ràpidament a través d'aplicacions de compravenda en línia a un preu molt inferior al del mercat. 

Els lliuraments dels productes adquirits en línia no es realitzaven al domicili del comprador, sinó que un membre del grup esperava els repartidors als voltants del domicili de lliurament per a abordar el repartidor, afirmant que casualment es troba al carrer i que l'enviament és per a ells. 

També et pot interessar

stats