Augmenten les estafes suplantant la identitat dels bancs

Les entitats financeres recorden que mai demanen dades personals per missatge o per telèfon

Es multipliquen les estafes que suplanten la identitat de les entitats bancàries / À Punt NTC

Els bancs alerten que es multipliquen les estafes que els suplanten la identitat per tal d'accedir als nostres comptes. Els mètodes són diversos i cada dia més creïbles i sofisticats, per això els bancs alerten que cal sospitar de qualsevol missatge o telefonada que ens sol·licite dades o actuar de manera urgent.

Una de les formes que utilitzen els ciberdelinqüents és enviar un SMS amb un text similar a aquest: "Un dispositiu no autoritzat està intentant accedir a la seua banca en línia. Un agent es posarà en contacte amb vosté. Gràcies per confiar en nosaltres".

El missatge avisa que el client rebrà una telefonada, i quan la rep, el hacker li comunica que té transferències fraudulentes i que per a recuperar els diners necessiten codis i claus. I així és com es fan amb les seues dades i el poden estafar. 

Per això mai s’han de donar codis i claus bancàries personals a través del telèfon, perquè són “com les claus de casa”, alerta el director d'operacions del Banc Mediolanum, Juan Carlos Server. 

Aquest és un dels intents d'estafa més freqüent, però no l'únic. Sovint també arriben missatges de text amb advertències i presses que solen contindre paraules com activar, actualitzar, bloquejar o seguretat, i que també ens demanen dades personals. Els estafadors volen fer creure que ha sorgit un problema urgent o que hi ha una amenaça imminent, explica Server. 

Les entitats bancàries recorden que mai envien missatges ni fan telefonades per a demanar dades ni claus, només envien correus o missatges de caràcter informatiu. Si dubtem, diuen, millor telefonar a la nostra entitat.

També et pot interessar