Detenen sis treballadors d'una empresa de transport i d’un comerç de València per furtar paqueteria i revendre els productes

Els empleats de l’empresa logística evadien l'escaneig d’eixida dels paquets per a trencar la traçabilitat, mentre que el negoci adquiria de forma il·lícita els productes a un baix cost per a la posterior venda al públic

Mostra dels productes interceptats al comerç de València
Mostra dels productes interceptats al comerç de València / Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones per un delicte continuat de furt de paqueteria i receptació, després d'una inspecció feta en un establiment comercial a València.

L'Equip d'Investigació de la Guàrdia Civil de Xàtiva ha instruït un atestat policial que ha destapat un patró delictiu continuat dins d'una coneguda delegació de transport. Les perquisicions han permés identificar tres treballadors de la mateixa empresa logística com a presumptes autors d'un delicte continuat de furt de paqueteria. 

Estos empleats aprofitaven les jornades laborals per a seleccionar embalums pel seu pes o remitent. De forma deliberada, evadien l'escaneig obligatori d'eixida per a trencar la traçabilitat dels paquets i introduïen la mercaderia de forma il·lícita en les furgonetes de repartiment.

La investigació penal va començar després de la denúncia d'un ciutadà per l'extraviament d'un terminal mòbil d'alta gamma a la nau de la mercantil. Després de les auditories internes i el visionat de les gravacions de seguretat, es va identificar una primera persona, qui utilitzava mètodes d'ocultació física en peces personals o zones cegues com els lavabos per a sostraure els productes. 

Posteriorment, la companyia va notificar nous afectats amb el mateix patró, i va identificar com a presumptes responsables dos empleats més: un d'ells feia simulacres d'escaneig fictici davant de les càmeres per a aparentar normalitat, i a l'altre el van detectar perquè desquadrava a la baixa en el pes dels enviaments retornats per devolucions comercials.

Després de la sostracció dels dispositius tecnològics, que incloïen telèfons intel·ligents d'última generació i tauletes, la mercaderia era desviada a un establiment comercial, ubicat a la ciutat de València. Este comerç adquiria de forma il·lícita els productes sostrets a un baix cost per a la posterior venda al públic, i obtenia així un benefici econòmic fraudulent. Durant el registre efectuat en el citat establiment, els agents es van apoderar d'una gran quantitat de telèfons mòbils addicionals.

Després de les comprovacions tècniques corresponents, els investigadors van verificar que, entre el material confiscat, hi havia nombrosos terminals que havien sigut sostrets prèviament en diferents fets delictius perpetrats durant els dies principals de festes i grans aglomeracions durant les Falles.

Per estos fets, s'investiga per un suposat delicte de receptació el propietari de l'establiment comercial, així com una altra persona, localitzada després de vincular-se una línia al seu nom en un dels terminals i indicar que l'adquirí en l'esmentat comerç, i un altre subjecte pels mateixos fets. Fins hui, s'han constatat un total de 21 perjudicats per la sostracció de productes telemàtics a l'empresa mercantil.

També et pot interessar

stats