Les manifestacions prenen els carrers de les principals ciutats per a rebutjar la violència masclista

Diverses marxes recorren Castelló, València, Alacant i Elx per a reivindicar la fi d’esta xacra social i reclamar més polítiques públiques per a erradicar-la

La Comunitat Valenciana ha cridat fort contra la violència masclista

Diverses manifestacions han eixit als carrers de València, Alacant, Castelló de la Plana i Elx per a rebutjar la violència masclista, amb motiu del dia internacional per a erradicar este tipus de violència que sols enguany s’ha cobrat la vida de 39 dones i tres xiquets a Espanya. Amb les marxes d’este dimarts, que van fer eixir al carrer vora 2.000 persones en el cas València, segons l’estimació de la delegació del govern a la Comunitat Valenciana, més enllà de visibilitzar la lluita contra este tipus de violència es pretenia criticar les polítiques que neguen esta xacra social.

En este sentit, en totes les manifestacions i concentracions s’ha sentit el crit unànime de rebuig a la violència masclista, que s’ha evidenciat amb els noms de les assassinades i amb la reivindicació de més polítiques públiques per a lluitar contra este fenomen.

En el cas de València, la manifestació duia per lema “Prou de violència contra les dones. Fartes d’impunitat amb els agressors”. També demanava l'abolició de la prostitució i denunciava la falta de recursos públics com a forma de violència, com remarcava Cándida Barroso, portaveu del moviment feminista de València.

En esta línia, Barroso alertava de “la preocupació de les dones valencianes per l'estat de deterioració dels servicis públics” i reivindicava la manifestació per a evidenciar als carrers que “ja n'hi ha prou d'agressions” perquè les dones estan “fartes” de la impunitat dels seus autors.

Per la seua part, Gabriela Moriana, també portaveu del moviment feminista, ha destacat que les dones “necessitem suport de la societat i els governs” per que, si una dona pensa que no tindrà suport ni ajuda com pretenen que denuncie? Així mateix, ha posat el focus en la tendència de les dones de tornar als rols sexuals tradicionals d’esposes i mares. Una tendència davant la qual les dones “necessitem tornar a compartir el poder, perquè és l’única forma d’eixir de la dependència econòmica i denunciar les violències que patim en tot el món”.

La portaveu del Front Abolicionista del País Valencià, Puri Liétor, ha recordat que “amb la llei autonòmica a la mà” fa anys que reclamen, tant a l’anterior govern com a l’actual, que l’activitat pornogràfica i de prostitució s’incloga com a violència sexual en la llei autonòmica. “Des del 2003 figura la prostitució com una violència que s’aplica sobre les dones, però ni el govern anterior ni este volen incloure-la, i estem ací com cada any reclamant-la”, ha declarat.

Testimonis Alacant

A la ciutat d’Alacant, la manifestació del 25N d’este dimarts també protestava contra la violència que cada dia mata al món 137 xiques. Dones que han patit este tipus de violència i que van integrar una cadena de testimonis, van participar en la protesta. Una d’elles va ser Rocío. En declaracions a À Punt, reconeixia que com a dona maltractada que va ser fa uns anys, calia visibilitzar esta realitat que afecta moltes dones.

Emilia Caballero, portaveu del moviment feminista d’Alacant, recordava que la lluita contra la violència masclista “és una lluita que dura tres segles”.

Prop d’Alacant, a Elx, on la manifestació portava per lema “La dona pren la nit”, s’han llegit els noms de totes les víctimes amb la intenció de traure-les d'un anonimat que simbolitza eixe patiment. Marian Campello, portaveu de l’Assemblea 8M d’Elx, assenyalava que “les dones tenim dret a ocupar l’espai públic sentint-nos segures”.

Els assassinats de dones i menors són esgarrifosos, però només són la part més visible i cridanera d’un conjunt de violències que abasten molts àmbits, com l’econòmic, el digital i el psicològic. També la violència vicària, en la qual actualment s’està posant més el focus a propòsit de la llei que prepara el Ministeri d’Igualtat i que ja ha posat fi a la vida de tres criatures enguany.

També et pot interessar

stats