Els combois de Metrovalència i el TRAM d'Alacant paren un minut en record de les víctimes de l'accident del metro del 2006
La circulació de trens i tramvies s'ha interromput simbòlicament a les 13:00 hores, coincidint amb el vinté aniversari del sinistre en què van morir 43 persones i 47 més van resultar ferides
Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) ha fet este divendres a les 13:00 hores una parada simbòlica d'un minut en totes les línies de Metrovalència i del TRAM d'Alacant per a commemorar el vinté aniversari de l'accident del metro del 3 de juliol del 2006. Els trens i tramvies que estaven en circulació s'han detingut durant seixanta segons a l'estació on estaven, en homenatge a les 43 persones que van perdre la vida i les 47 que van resultar ferides en el sinistre ocorregut entre les estacions de Plaça d'Espanya i Jesús.
La parada s'ha acordat entre FGV i la representació sindical dels treballadors tant de València com d'Alacant i s'ha fet en tots els centres de treball i servicis ferroviaris de la Generalitat. La iniciativa ha permés que la plantilla se sumara al record de les víctimes coincidint amb l'hora exacta en què es va produir el descarrilament, ara fa vint anys.
Els actes institucionals de commemoració han començat a primera hora del matí. Les banderes del Palau de la Generalitat i de la resta d'edificis de titularitat autonòmica onegen a mitja asta durant tota la jornada, mentre que el ple del Consell ha guardat un minut de silenci a les 8:30 hores en memòria de les víctimes del pitjor accident ferroviari registrat a la Comunitat Valenciana.