Els centres escolars, desbordats per la gestió dels casos de covid, la vacunació i les baixes

Les directores del CEIP La Fila d'Alfafar i de l'IES Hermanos Amorós de Villena asseguren que no s'estan cobrint les baixes del professorat per covid

Vacunació al CEIP Campanar de València
Vacunació al CEIP Campanar de València / Jorge Gil (Europa Press)

Els equips directius dels centres escolars denuncien estar desbordats per la gestió dels casos de covid a les aules, la vacunació, les baixes del personal docent, més la gestió habitual. Lluïsa Oliver, directora del CEIP La Fila d'Alfafar, i Mari Carmen Mirambell, directora de l'Institut d'Educació Secundària Hermanos Amorós de Villena, han assegurat en Les notícies del matí que no s'estan cobrint les baixes del professorat per covid.

"Estem desbordats i aquestes dues setmanes ha sigut caòtic", segons conta Mirambell, que destaca que estan en una mitjana "de 6 i 8 professors que falten cada dia per covid i és impossible substituir una baixa de set dies".

En aquest sentit, Oliver afirma que la falta de personal perjudica la gestió del centre i creu que hauria fet falta una millor planificació de les baixes per part de la Conselleria d'Educació. "Ara són els professors els que cobreixen els companys perquè els xiquets estiguen atesos".

Demanen menys tasques burocràtiques

Les dues creuen que la Conselleria d'Educació els podria alliberar de fer tasques burocràtiques que els lleven temps per a gestionar la situació derivada de la covid, per exemple, "la revisió de la PAM, que és un treball laboriós, o el pla de plurilingüisme", assenyala la directora de l'IES Hermanos Amorós. "Es podria llevar part de la burocràcia davant d'aquest temps d'excepcionalitat", afig la directora del CEIP La Fila.

Per aquest motiu, ADIP-PV, l'Associació de Directors d'Infantil i Primària, i l'STEPV, el sindicat majoritari de l'ensenyament, mantenen aquest matí una reunió amb el secretari autonòmic d'Educació, Miquel Soler, per a traslladar-li aquest malestar.

D'altra banda, Lluïsa Oliver ha ressaltat que des de l'inici de curs "la resposta de les famílies és de deu", ja que comuniquen ràpidament els positius per a poder actuar i les ampes ajuden a fer arribar les circulars als pares.

També et pot interessar