Casa Caritat atén un 54% més d'usuaris vulnerables el primer semestre

La institució benèfica calcula que l'any acabarà superant les xifres del 2022 i alerta que s'avança cap a números "molt preocupants"

Casa CAaitat
Imatge d'arxiu d'un epartiment de productes bàsics / Casa Caritat

L'Associació Valenciana de Caritat ha fet balanç de la primera meitat de l'any. Ha alertat de l'augment continu d'atencions en tots els seus serveis, amb un 54,2% més de persones sense sostre que han acudit al menjador social respecte del mateix període del 2022. També d'un creixement del 21,3% de les persones beneficiàries del servei d'atenció i distribució d'aliments i productes d'higiene.

El servei que més ha augmentat és el del menjador social. S'hi han servit 8.680 menjars, un 54,5% més que l'any passat.

El perfil majoritari que acudeix a aquest servei està format per homes espanyols, de 18 a 50 anys, segons l'associació. El menjador social és un espai on l'equip de professionals de l'ONG realitza un acompanyament i un seguiment a les persones, per a conéixer les seues circumstàncies i animar-les a sol·licitar plaça als centres d'acollida temporal per a solucionar la seua situació.

S'hi presta orientació social, gestió de tràmits administratius, servei de dispositius mòbils i accés a internet o acompanyament sociosanitari. "Les persones en situació de carrer poden fer ús del servei d'higiene com ara la dutxa o bugaderia", ha destacat la directora gerent de Casa Caritat, Guadalupe Ferrer.

La demanda de productes bàsics augmenta un 21%

En el repartiment de productes de primera necessitat, el nombre de persones ateses ha crescut un 21% el primer semestre i s'han repartit 13.381 carros amb aliments i productes d'higiene, així com vals de supermercat.

El 31% de les persones beneficiàries d'aquest servei han sigut menors de 18 anys. A més, i el 50% també persones de 18 a 50 anys.

"Aquesta dada és especialment preocupant, ja que es tracta d'un col·lectiu en edat laboral i encara llunyà de la jubilació. En molts casos, amb menors a càrrec seu", ha afegit el president de l'associació, Luis Miralles.

Temps complicats

Miralles ha explicat que es viuen "temps complicats per a tots, però més per a les persones més vulnerables de la nostra societat".

"Tot i que l'alça dels preus ha disminuït en comparació amb altres mesos, continuem tenint productes i serveis molt més cars que alguns anys enrere. Hem de ser conscients que hi ha moltes persones que viuen en situació d'exclusió social i aquests canvis econòmics els afecten especialment a ells", ha assegurat.

Casa Caritat és una institució que des de fa més de cent anys ajuda les persones sense llar i en risc d'exclusió social.

"Durant aquest any, hem atés ja a més de 3.300 persones, un creixement notable en comparació amb la primera meitat de l'any passat. Una situació que ens preocupa i que confirma que no podem descansar en la nostra tasca", ha subratllat Miralles.

Per a fer front a l'augment de xifres, Casa Caritat té dos centres d'acolliment temporal (que es troben al 100% d'ocupació), tres centres d'Educació Infantil, deu habitatges supervisats, un servei d'atenció i distribució d'aliments i productes d'higiene, i el menjador social per a persones en situació de vulnerabilitat.

També et pot interessar

stats