Les càmeres de la DGT pillaran també els conductors que es boten un stop o xafen la línia contínua

L’organisme implanta un sistema pioner que persegueix les infraccions, ja que estan darrere de nombrosos accidents amb víctimes

Les càmeres enregistraran, de manera automàtica, els vehicles que creuen una línia continua en les incorporacions, una de les causes més habituals dels accidents
Les càmeres enregistraran, de manera automàtica, els vehicles que creuen una línia continua en les incorporacions, una de les causes més habituals dels accidents / À Punt NTC

Els conductors que se salten un stop o que xafen una línia continua en les incorporacions, hauran d’anar amb compte i no sols perquè es posen en risc ells o la resta de vehicles, sinó perquè aquesta infracció la poden captar les càmeres que estrena la Direcció General de Trànsit (DGT) i tramitar la sanció de manera automàtica. Es tracta d’una iniciativa pionera de l’organisme responsable de la seguretat viària per a intentar reduir la gran quantitat de sinistres i víctimes derivats d’aquestes imprudències. Segons les estadístiques de la DGT, més d’un miler de conductors implicats en accidents s’havia saltat un stop.

Ara per ara, aquestes càmeres formen part d’un projecte pilot que pretén vigilar els encreuaments viaris regulats amb un senyal de stop, que requereix la parada obligatòria, tot i que no s’aproxime cap altre vehicle.

Aquest sistema de càmeres de la DGT detecta, de manera automàtica, la conducta correcta del vehicle, així com la incorrecta. Quan detecte aquesta segona conducta, també per un procediment automatitzat, cursarà la sanció, que pot arribar als 200 euros i la retirada de quatre punts del permís de conduir.

La càmera grava i envia permanentment l'acostament dels vehicles a l'encreuament regulat amb un stop. El sistema està calibrat per a detectar si el vehicle es deté totalment o no. Si no es respecta el senyal, el vídeo s’envia al Centre de Tractament de Denúncies Automatitzades que, amb aquestes proves, tramitarà l'expedient de sanció corresponent.

D’acord amb les dades de la DGT, 1.093 conductors implicats en accidents amb víctimes no havia respectat un stop. Des d’aquest organisme apunten que és una infracció més habitual del que sembla, de fet només està per darrere de les d'excés de velocitat, de no respectar la distància de seguretat, no atendre una regulació de prioritat o envair parcialment el sentit contrari.

D’altra banda, el fet de no respectar la línia contínua és una de les causes de les col·lisions laterals, un altre accident cada vegada més habitual en les carreteres espanyoles. Per a vigilar que es respecta, la DGT ja prova també un sistema combinat de dues càmeres. Una llig les matrícules dels vehicles que circulen pel carril d'incorporació, i l'altra, situada més endavant, grava els que circulen per la via a la qual s'incorporaran.

El sistema compara les matrícules gravades i, si troba un vehicle que, després de circular pel tram d'incorporació, se situa en la via principal abans d'haver acabat la línia contínua, serà sancionat a través també del Centre de Tractament de Denúncies Automatitzades. La DGT ja aplica un sistema semblant per a controlar l'ús del cinturó.

També et pot interessar

stats