Batalla als hotels per a reservar hamaques: "Arribes i ja estan totes ocupades amb tovalloles"
Els allotjaments hotelers han optat per prohibir-les i els socorristes s'encarreguen ja de vigilar la clientela que fa esta pràctica
L'escena és familiar en molts hotels durant l'estiu: clients matiners que s'afanyen a reservar hamaques prop de la piscina, deixant pertinences com tovalloles i objectes personals per a assegurar-se un bon lloc. No obstant això, esta pràctica ha portat les cadenes hoteleres a establir normes per a evitar la reserva d'hamaques i garantir un servici just per a tots els clients.
En hotels com el Bayren Gandia i el Tres Anclas de Gandia, els directius i socorristes han implementat mesures per a evitar que els clients reserven hamaques amb antelació. "Si detectem que hi ha una hamaca reservada o una tovallola i no hi ha ningú, es retira", explica Beatriz, directora de l'Hotel Bayren Gandia.
Els socorristes també juguen un paper important en la gestió de les hamaques, arreplegant les pertinences deixades pels clients i retornant-los-les quan tornen. José Picó, socorrista del Bayren, explica com “després de l’hora de dinar sol ser l’hora més problemàtica, perquè la gent deixa les seues coses i se’n va a dinar”, una pràctica que, juntament amb els seus companys combatrà a partir d’ara “recollint les coses de les hamaques i posant-les darrere”.
Els clients, no obstant això, tenen opinions oposades sobre estes normes. Alguns consideren que és injust que se'ls lleve el seu lloc, mentre que uns altres entenen la necessitat d'establir regles per a garantir l'equitat. "Arribes i no hi ha hamaques, estan totes ocupades amb tovalloles i no hi ha manera d'agafar lloc", es queixa un client.
Reservar les hamaques és una batalla diària als hotels, però les cadenes hoteleres ja estan prenent mesures per a garantir un servici just i equitatiu per a tota la clientela, per a oferir-los la millor experiència possible sense sacrificar la d’altres.