Avacu alerta d'un nou intent d'estafa a través de correus electrònics als clients de Bankia-CaixaBank

El correu indica que han d'activar la targeta per a garantir més seguretat i que si no ho fan, deixaran de poder utilitzar-la

Els estafadors volen obtindre les dades de les targetes dels clients
Els estafadors volen obtindre les dades de les targetes dels clients / Arxiu

L'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris adverteix als clients de Bankia-CaixaBank d'un nou intent d'estafa a través de correus electrònics enviats als seus comptes. Això ja ha passat en altres ocasions, especialment en els últims mesos des que es va anunciar la fusió entre totes dues entitats.

L'organització explica que, aprofitant el desconeixement d'alguns clients que poden no tindre clar en què els afectarà aquesta fusió i el fet que el 12 de novembre deixarà de funcionar l'aplicació mòbil de Bankia, algunes persones han començat a rebre un correu en el qual se'ls indica que han d'activar la seua targeta per a garantir-se més seguretat i que si no fan, deixaran de poder utilitzar-la.

Com en altres ocasions, apunten, "aquests intents de frau busquen aconseguir dades personals i bancàries dels clients", a través d'enllaços a pàgines web en les quals se'ls indica que han d'introduir o facilitar aquestes dades per a, per exemple, poder continuar accedint als seus comptes, usant les seues targetes o efectuant pagaments per Bizum.

Cal fixar-se en qui envia el correu

En cas de rebre un d'aquests correus, Avacu aconsella fixar-se en qui el remet. Aquests comptes solen incloure el nom de l'empresa a la qual intenten suplantar amb alguna xicoteta modificació (incorporant majúscules o minúscules, canviant l'extensió...).

També cal veure què diu l'assumpte, ja que sol incloure conceptes com ara "urgent" i diu que el compte s'ha suspés o que cal actualitzar o activar alguna dada.

Avacu insta també a comprovar a qui s'adreça el correu, ja que no van personalitzats, sinó que s'encapçalen amb fórmules com "Estimat client", "Benvolgut usuari", així com la manera d'escriure-ho.

Per tot això, si es rep un correu amb aquestes característiques, és més que probable que siga un de maliciós, que únicament pretén aconseguir les nostres claus o altres dades personals. En cas de dubte, sempre es pot contactar directament amb l'entitat bancària per a verificar la veracitat dels correus.

També et pot interessar