Augmenten els fraus bancaris per internet a la Comunitat Valenciana

L'OCU ha detectat un creixent nombre de casos de phishing amb la finalitat de sol·licitar per internet les dades personals i bancàries de l'usuari i poder robar-li diners

Els ciberdelinqüents cada vegada se les enginyen més per a colar-se en els ordinadors, mòbils o tauletes amb males intencions
Els ciberdelinqüents cada vegada maquinen més per a introduir-se en els ordinadors, mòbils o tauletes amb males intencions / OCU

La delegació d'OCU a la Comunitat Valenciana ha detectat un creixent nombre de casos de phishing amb la finalitat de sol·licitar per internet les dades personals i bancàries de l'usuari i poder sostraure així diners del seu compte.

Tot comença amb la recepció d'un missatge de text, aparentment del seu banc, avisant que "un dispositiu no autoritzat s'ha connectat al seu compte en línia o que s'ha realitzat un càrrec en la seua targeta", informa l'Organització de Consumidors i Usuaris.

A continuació, ofereixen un enllaç a l'afectat que porta a una web similar a la de la seua entitat bancària, on haurà d'escriure el seu usuari i contrasenya. D'aquesta manera aconsegueixen les dades del client i duen a terme l'estafa.

'Modus operandi'

Recentment, aquest cas li va succeir a un client de Bankinter, soci d'OCU, que després de rebre el que semblava un missatge d'advertiment de la seua entitat, va fer clic en l'enllaç que el va portar a un web aparentment oficial del banc.

Allí s'incloïa un número de telèfon que va marcar per a confirmar el problema i no va aconseguir parlar amb el seu gestor personal, però poc temps després li van telefonar del presumpte departament de frau informàtic per a confirmar que no era ell qui estava fent càrrecs en la seua targeta.

Amb la finalitat de bloquejar la targeta li van enviar un altre correu perquè introduïra les seues dades personals, moment en el qual es va consumar una estafa per valor de 3.000 euros.

L'OCU denúncia la falta de resposta dels bancs

En aquest cas, com en altres similars, l'OCU denuncia la falta de resposta de les entitats financeres al phishing, que "han denegat quasi de manera sistemàtica" les reclamacions dels seus usuaris, al·legant que es tracta d'una operació autoritzada pel consumidor.

Davant la negativa, OCU recomana que a més de la denúncia policial, s'interpose reclamació davant el servei d'atenció al client de la seua entitat o el defensor del client, aportant amb detall els fets que acrediten que es tracta d'una operació no autoritzada. "Si insisteixen en la negativa, l'usuari pot acudir i ha de fer-ho per la via judicial", afig.

També et pot interessar