Les associacions d’estudiants exigeixen a Renfe més trens entre Vinaròs i Castelló
Els retards, cancel·lacions i la falta de freqüència continuen sent la tònica del servei de rodalies
Aconseguir fer el trajecte ferroviari entre Castelló de la Plana i Vinaròs és tota una odissea. Així ho denuncien els usuaris de la línia de rodalies entre els municipis. Amb només dos trens de servei al dia, és impossible organitzar-se la rutina d'estudis o de treball amb l'ús del transport públic.
Renfe disposa de 10 trens menys que abans de la pandèmia per a cobrir els quasi 80 quilòmetres que separen els municipis. Amb la nova normalitat no s’ha restablit el servei, que acumula nombroses queixes. Entre altres, de l'estudiantat de la Universitat Jaume I.
“No hi ha prou freqüència de trens i els pocs que hi ha estan molt massificats”, diu David Curto, estudiant de l'UJI. “Es produeixen molts retards i cancel·lacions”, afirma Laura Alcaide, una altra estudiant. “Un alumne que tinga un examen a les 8:30 hores o a les 9:00 possiblement haja d’agafar un tren a les 6:30”, denuncia Nicolás Ospina, representant de l’Associació Més Llibertat de la universitat.
Els estudiants han tractar de buscar alternatives, com “buscar-se faena per poder pagar-se un vehicle privat o poder comprar-se un cotxe”, com conta Elisa Bisbal González, portaveu del Consell de l’Estudiantat de l'UJI però, en paraules d’Alejandro Sanz Sobrino, president de l’Associació Més Llibertat, “no tot el món té els mitjans per a poder fer-ho, ja que estem en una universitat pública.” Alguns, com David Curto, han decidit llogar un pis “però anar i tornar els caps de setmana”. D’altres, “busquen algú de la seua classe que siga del mateix poble o pròxim per anar i tornar junts”, diu Laura Alcaide. Fins i tot, afegeix Alejandro Sanz, es plantegen “agafar un tren de llarga distància, que costa 10 euros més per mitja hora”.
Les diverses solucions tenen una cosa en comú: totes encareixen l'accés de la joventut a la universitat. Per aquesta raó, les associacions d'estudiants exigeixen a Renfe que normalitze la situació.