Els accidents amb víctimes mortals creixen un 63% a la Comunitat Valenciana aquest estiu respecte de l’any passat
En els mesos de juliol i agost s'han registrat 31 accidents amb un total de 32 morts, mentre que l’any passat es van produir 19 sinistres amb un total 19 morts.
Els accidents amb víctimes mortals han crescut un 63% en les carreteres de la Comunitat Valenciana en els mesos de juliol i agost en comparació als mateixos mesos de l'any anterior, principalment per distraccions en la conducció i per circular a una velocitat inadequada. D'aquesta manera, la Comunitat Valenciana és la comunitat de tot l'estat on més ha augmentat el nombre de víctimes mortals.
Més de la meitat dels accidents s’han produït en carreteres convencionals de calçada única per eixida de via, segons ha informat la Delegació del Govern. D'aquesta manera, en els mesos de juliol i agost s'han registrat 31 accidents amb un total de 32 morts, mentre que l’any passat es van produir 19 sinistres amb un total de 19 morts.
Per províncies, a Alacant, l'increment es xifra en el 80% pel que fa al nombre d'accidents mortals durant els últims dos mesos, cinc al 2017 amb cinc víctimes mortals i nou al 2018 amb sengles morts.
Augmenta el nombre de víctimes a Espanya
Un total de 259 morts en les carreteres al juliol i a l’agost. Les xifres de l’estiu ascendeixen a 34 víctimes mortals més que en les vacances de l’any passat, la qual cosa suposa un augment del 15 per cent.
Aquestes són les xifres principals del balanç provisional de la sinistralitat en les vies interurbanes, amb dades referides a les primeres 24 hores des que es produeix l’accident i que ha desglossat el director general de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, que ha admés que “no són dades bones”.
Al juliol van perdre la vida 127 persones, sis més que en el mateix mes de l’any anterior. Però la xifra s’ha disparat a l’agost, amb 132 víctimes mortals, 28 més que l’exercici passat.
Les últimes dades de la DGT, corresponents al dia 27 d’agost, són reveladores: 119 morts en les carreteres en aquests 27 dies, 15 més que en tot el mes de 2017. És a dir, un increment del 14,4 % amb quatre dies menys.
En les seues primeres intervencions després de la seua tornada a la DGT, Navarro ha posat el focus sobre dos dels principals factors de sinistralitat: l’excés de velocitat i les distraccions, especialment per l’ús del mòbil.
El director també ha avançat que està en l’agenda de l’executiu reduir el límit de velocitat màxima de 100 km/h en les carreteres secundàries, amb l’objectiu d’homologar Espanya amb altres països europeus com França, que fa poc l’ha rebaixat a 80 km/h.
“Hem obert el debat per a reduir el límit en les carreteres secundàries”, ha expressat Navarro. D’altra banda, el portaveu de la DGT ha recordat que, segons el balanç de sinistralitat, el 77 per cent dels morts s’han registrat en carreteres convencionals, on la meitat dels accidents es produeix per una eixida de via i, com a norma general, per excés de velocitat.
Navarro ha apel·lat a la prudència i ha preferit no fixar cap termini per a executar-la.