7 anys del tancament de Canal 9

Cinc anys després, naixia À Punt com a resposta a la necessitat d'un mitjà de comunicació públic i en valencià.

7 anys del tancament de Canal 9
7 anys del tancament de Canal 9

Aquest diumenge fa 7 anys de l'última emissió de Canal 9. Aquell mateix dia, el 29 de novembre de 2013, els tribunals havien tombat l'expedient de regulació d'ocupació posat en marxa a RTVV pel Consell del Partit Popular i que havia suposat l'acomiadament de centenars de treballadors en els mesos previs. Així, després de 24 anys d'emissions de la radiotelevisió valenciana les Corts van aprovar la fi de les retransmissions dels quatre canals de televisió i els dos de ràdio.

Abans del tancament, des de feia mesos, la crisi envoltava l'ens autonòmic i RTVV acumulava un forat econòmic de més de mil milions d'euros. Per la seua banda, des de l'oposició les crítiques sobre la manipulació informativa i les irregularitats en els comptes eren constants. De fet, aquesta mateixa setmana, l'Audiència Nacional ha condemnat a part de la cúpula de l'entitat, entre ells l'exdirector d'RTVV, Pedro García, pel frau del sobrecost de 3,2 milions de diners públics per la retransmissió de la visita del papa Benet XVI a València. L'esdeveniment va costar onze milions d'euros quan a altres televisions es van cobrir altres actes semblants per 750.000 euros.

Vora 3 milions d'espectadors confien en À Punt

Vora 3 milions d'espectadors confien en À Punt

El 10 de juny de 2018 van començar les emissions regulars a À Punt, que donava resposta a la necessitat de recuperar un mitjà de comunicació públic en valencià.

Segons les últimes dades, facilitades per Kantar Media, vora 3 milions de valencians i valencianes (2.900.000 espectadors) segueixen la programació de la cadena, amb un 3,5% de quota de pantalla. Una dada que converteix À Punt en la primera alternativa a les cadenes generalistes, al nostre territori.

També cal tindre en compte les audiències digitals, que l'octubre va experimentar un augment del 35% en usuaris únics, respecte al mes anterior. A més, la situació de la Covid-19 ha fet créixer l'interés per la informació de proximitat en els continguts informatius del web.

També et pot interessar