El 112 CV celebra el Dia Europeu del servei amb quasi 85 milions de telefonades des del 1990

El 112 s'ha convertit en la primera opció per a donar resposta a qualsevol tipus d'emergència

Oficina del 112

El telèfon únic d'emergències 112 Comunitat Valenciana celebra aquest diumenge, 11 de febrer, el Dia Europeu del servei, amb un total de 84.908.442 telefonades rebudes des que es va implantar fa 25 anys, el 1990. Durant el 2023, el 112 CV ha rebut 3.842.420 telefonades, que s'han traduït en la gestió de 917.111 incidents.

El Telèfon Únic d'Emergències s'ha convertit en la primera opció per a donar resposta a qualsevol mena d'emergència i pot utilitzar-se en qualsevol dels 27 països membres de la Unió Europea per a incidents de seguretat, sanitaris, incendi o rescat, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

La sala del 112 CV atén més de tres milions de telefonades a l'any, una mitjana de 9.000 diàries, i gestiona entre 1.000 i 2.000 incidents derivats cada dia. Aquesta mitjana ha sigut sobrepassada en dues ocasions: el 24 de gener del 2009, dia en què es va produir el fenomen meteorològic conegut com a 'ciclogènesis explosiva', van acumular 20.927 telefonades; el 13 de setembre del 2019, dia en què va començar la Dana al Baix Segura, van haver 16.834 telefonades.

Dels quasi 85 milions de telefonades, el percentatge més gran es correspon a l'àmbit sanitari, el 55,26% de les telefonades respecte al 44,74% relatives a altres tipologies. Cada any, els avisos sanitaris ocupen la meitat de les telefonades al 112 CV, excepte durant la pandèmia, el 2020, el percentatge de la qual va ascendir fins al 67,5%.

Per províncies, des del 1999 s'han gestionat del total d'avisos, el 49,96% a València, el 37,89% a Alacant i l'11,07% a Castelló.

El 112 CV atén telefonades d'emergències durant les 24 hores del dia, cada dia. A més, s'atén en valencià, espanyol, anglés, francés i alemany. De fet, des de l'inici d'aquest servei, el 77,27% dels incidents s'han gestionat en anglés, l'11,87% en francés i el 9,7% en alemany.

Les telefonades més anecdòtiques

El 112 CV rep diàriament telefonades d'urgència i emergències. No obstant això, a vegades, la persona que telefona genera una informació que la sala denomina "casos anecdòtics". Entre ells, es troba l'avís per la bola de foc que va creuar el 2015 la Comunitat Valenciana, ja que va produir nombroses telefonades des de diferents municipis valencians a mesura que el bòlid recorria tot el territori.

Un altre d'aquests casos es va produir a la tardor del 2022, quan es van rebre telefonades des de diferents punts costaners de la Comunitat Valenciana com Almassora, Gandia, el Perelló o Dénia per a indicar l'albirament de pingüins. Després de gestionar les telefonades, els serveis mobilitzats van confirmar que eren falsos pingüins perquè es tractava de gavots, una au marina que és blanca i negra, comuna a l'Atlàntic Nord i que migren al sud encara que no sol ser freqüent que paren al Mediterrani.

També et pot interessar

stats