Torró anuncia la declaració ambiental en breu del desdoblament del tram de la Safor de la CV-60

La consellera destaca que els trens de rodalies han millorat en puntualitat i cancel·lacions, però no és suficient i reclama al govern les competències amb un finançament suficient

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró / À Punt NTC
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
31 de gener 2023 - 11:43 Actualitzat: 31 de gener 2023 - 13:12

La Conselleria de Transició Ecològica emetrà un informe "favorable" a la declaració d'impacte ambiental per al desdoblament del tram de la Safor de la CV-60.

Ho ha avançat en Les notícies del matí la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró. "En breu, la Conselleria de Transició Ecològica ens remetrà la declaració i sé que serà favorable i continuarà la seua tramitació".

La consellera ha explicat que la CV-60 és una infraestructura que reclamen les comarques del centre "molt important". "El tram de la Vall d'Albaida està més avançat i licitarem ja directament el projecte constructiu".

També ha anunciat la licitació de l'estudi informatiu del TRAM entre Gandia i Dénia, amb l'objectiu que al llarg de la pròxima legislatura es puguen iniciar les obres. Calcula que és un projecte que es tarda a executar de cinc a sis anys. "Aquesta ha sigut una legislatura rellevant pel que fa a projectes i la pròxima serà en obres", ha dit.

Segons ha afirmat, aquest tramvia vol connectar les dues comarques amb deu o dotze parades que es concretarà ara amb els municipis. "Ara es licitarà aquest estudi informatiu, que és necessari i preceptiu per a una infraestructura com un tramvia, que té un impacte considerable", ha continuat Torró.

D'altra banda, Torró ha dit que el Consell no dona per perdut el tren de la costa, per a unir Gandia amb Dénia. Mentrestant, aposten per posar en marxa el tramvia entre aquestes dues ciutats, encara que ha reconegut que els tràmits en aquest projecte són lents.

El TRAM entre Dénia i Alacant no és un AVE, no és un tren de rodalies, és un tramvia

Sobre la polèmica de la velocitat del nou TRAM entre Dénia i Alacant que tarda 3 hores a recórrer els cent quilòmetres de distància, la consellera ha volgut deixar clar que "no és un AVE, no és un tren de rodalies, és un tramvia". Cal tindre clar que un tramvia és un servei per a connectar territoris i comarques, "per a anar de Dénia a Teulada amb transport públic sense cotxe. "El tramvia no té la finalitat d'anar de Dénia a Alacant, ja que hi ha altres alternatives, hi ha diferents solucions de mobilitat que s'utilitzen en diferents maneres", afirma.

Reclama les competències de rodalies

En l'entrevista, la consellera de Mobilitat ha indicat que els trens de Renfe de rodalies han millorat en puntualitat i en cancel·lacions durant l'últim any. "Estem en un 93% de puntualitat i un 0,8% de supressió i al principi d'any era del 12,5%. És una millora, però no és suficient", ha declarat.

Per això, reclamen la competència d'aquests trens per a la Generalitat amb un finançament suficient: "M'agradaria moltíssim que el govern d'Espanya puga fer un pas endavant i compte amb les comunitats autònomes per a gestionar el servei de rodalies".

Protestes dels taxistes de València

L'Associació Gremial Provincial d'Acte Taxis de València ha convocat una concentració per a dijous que ve, enfront de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre a València, després d'acusar la Conselleria de Mobilitat de "trencar la seua promesa" d'incrementar un 7,17% les tarifes i recórrer a "artificis i malabarismes" per a "enganyar" el sector.

La consellera ha dit que les tarifes van subjectes a una llei i "ens hem d'agafar als paràmetres de la llei i no és un tant per cent que es pot fer lineal perquè els paràmetres que s'utilitzen van també en el que ells ingressen".

De totes maneres, ha dit que continuarà "dialogant" per a arribar al consens, sempre primant l'interés general. No obstant això, ha reconegut que "les amenaces i escarnis no són el millor escenari".

També et pot interessar

stats