El Suprem admet a tràmit el recurs de la Generalitat contra la retallada del transvasament Tajo-Segura
El tribunal ha demanat ja la informació del decret al ministeri que ha de remetre-la en el termini màxim de vint dies
El Tribunal Suprem ha admés a tràmit el recurs de la Generalitat contra la retallada del transvasament del Tajo-Segura.
A més, ha demanat ja la informació del decret al Ministeri de Transició Ecològica que ha de remetre-la en el termini màxim de vint dies.
El recurs de la Generalitat contra el decret del Ministeri de Transició Ecològica considera que és arbitrari i vulnera la seguretat jurídica.
La Generalitat demana també la suspensió cautelar dels cabals ecològics i el Suprem obri la porta perquè ha ordenat una peça separada per a estudiar aquesta possible suspensió.
La consellera d'Agricultura, Isaura Navarro, ha destacat que "avancem en els nostres drets de defensa de l'aigua".
Castella - la Manxa insta el govern a modificar ja les regles d'explotació del transvasament
Per la seua banda, el Consell de Govern de Castella - la Manxa ha aprovat una resolució per a instar el Govern d'Espanya a modificar d'urgència les regles d'explotació del transvasament Tajo-Segura.
Consideren que, una vegada aprovat el nou pla de conca del Tajo amb uns paràmetres i condicions diferents, no hi ha motiu per a continuar amb la normativa que "ja, a aquest efecte, és il·legal".
"Hi ha una nova llei i cal adaptar els reglaments de les lleis perquè l'explotació del transvasament Tajo-Segura no haja d'esperar un any en la modificació", ha afirmat el president castellanomanxec, Emiliano García-Page.
El president García-Page ha explicat que promourà les reunions urgents del govern i dels consells que han d'informar de la modificació del pla, per a adequar les regles d'explotació al nou pla hidrològic del Tajo que estableix cabals ecològics.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Espanya resistix el joc dur de l'Uruguai i acaba líder