Puig acusa el president murcià de "falta de visió integradora" per criticar que l’AVE pare a Elx i Oriola

El cap del Consell descarta la supressió de les parades del tren d'alta velocitat en aquestes ciutats i defensa el servei públic per a tots els ciutadans

Ximo Puig baixa d'un dels trens d'Iryo, que aquest divendres ha inaugurat el trajecte Madrid-València
Ximo Puig baixa d'un dels trens d'Iryo, que aquest divendres ha inaugurat el trajecte Madrid-València / EFE/ Ana Escobar

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha lamentat la "falta de visió integradora" del territori que ha manifestat el president de la Regió de Múrcia, el popular Fernando López Miras, que aquest dijous criticava que l’AVE que uneix Múrcia amb Madrid faça parada en algunes ciutats valencianes, entre les quals citava Elx i Oriola.

En opinió del cap del Consell, les declaracions de López Miras evidencien "una falta de visió integradora, perquè Elx i Oriola són tan importants com Múrcia". Puig ha mantingut que les parades del tren d’alta velocitat que s’ha estrenat a Múrcia "s’han de mantindre i es mantindran".

López Miras, en unes declaracions a la cadena SER, afirmava: "No seria descartable que, si apostem per l'alta velocitat, els trens no paren a Oriola o Elx. Si tenim parades cada cinquanta quilòmetres ja no és alta velocitat".

En relació amb aquesta proposta, Ximo Puig ha acusat el seu homòleg murcià de tindre "una falta de sensibilitat a l’hora de cosir un territori", perquè ha defensat que "el servei públic ha d’atendre tots els ciutadans".

"És important Múrcia, però també Elx i Oriola", remarcava, precisament, en baixar del primer trajecte comercial d’Iryo, que s’ha convertit aquest divendres en la tercera companyia alternativa a Renfe que cobrirà el trajecte València-Madrid. 

Inauguració dels Iryo amb quatre connexions

Per ara, aquesta companyia oferirà quatre trajectes entre València i Madrid, dos en cada sentit, però aniran ampliant-se progressivament fins al març, quan hi haurà setze connexions entre les dues ciutats, huit en cada sentit, segons ha explicat Carlos Bertomeu, president de la companyia, en l’andana, només baixar del trajecte inaugural.

El president Puig, per la seua banda, destacava que aquest nou operador suposa una millora crucial en la connectivitat de la Comunitat Valenciana i Madrid. El tren d’Iryo arribava a les 8:33 hores del matí a València, un minut abans del que estava previst. Venia des de Chamartín i els primers usuaris qualificaven el viatge de “fenomenal” i “excel·lent”.

Satisfacció entre els viatgers

“El viatge ha sigut fenomenal. Repetirem, per descomptat”, afirmava una usuària que baixava d’aquest primer tren Iryo i que ha vingut, juntament amb la seua parella, a passar tres dies a València per a visitar-la per primera vegada.

Ella, com la majoria dels viatgers que han arribat a primera hora a València, destacaven la competitivitat del preu del bitllet. “És molt bon servei i ens ha costat 85 euros als dos l’anada i la tornada”, afirmava una altra parella que també ha arribat a València en el tren. 

També et pot interessar

stats