El PPCV reivindica a Nàquera l'aprovació dels pressupostos un mes abans del congrés nacional

En un esmorzar amb 900 militants, Mazón ha demanat fer fora Sánchez de la Moncloa i que Feijóo siga president "perquè ho necessita la Comunitat Valenciana i la reconstrucció"

Mazón este dissabte en un acte del PP a Nàquera / À Punt NTC

Més de 900 dirigents i militants del PP valencià s’han congregat este dissabte a Nàquera (Camp de Túria) en una reunió del comité executiu i de la junta directiva per a escenificar unitat interna i projectar múscul polític després de l’aprovació dels segons pressupostos del Consell de Carlos Mazón, amb el suport de Vox. L’acte s’ha celebrat quan falta poc més d'un mes per al congrés nacional del partit per a la reelecció de Feijoó com a líder dels populars. Ha comptat també amb la presència de la vicesecretària d’Organització del PP, Carmen Fúnez, i de bona part de la cúpula autonòmica i provincial, com el secretari general del PPCV, Juanfran Pérez, el president provincial, Vicent Mompó, i una nodrida representació d’alcaldes i portaveus locals.

El president de la Generalitat i del PPCV, Carlos Mazón, ha assegurat que els nous comptes representen “el Consell del canvi i de la reconstrucció” i ha reivindicat que s’han aprovat en “la situació més complexa i dolorosa que hem travessat els valencians”.

Mazón ha assegurat que el Consell compleix amb la reconstrucció i amb l'obligació de tindre pressupostos, "mentre uns altres no ho ha fet".

Per això ha dit que el PP valencià estarà en la manifestació del 8 de juny a Madrid, perquè és "imprescindible fer fora Sánchez de la Moncloa". Mazón ha reivindicat que Feijóo siga president "perquè ho necessita la Comunitat Valenciana, la reconstrucció" i amb una crítica a les paraules de Pedro Sánchez en els primers dies de després de la postemergència per la dana, "ja està bé de si volen ajuda que la demanen", afig el cap del Consell.

Hem complit amb la nostra obligació de presentar-los, d’elaborar-los i de posar negre sobre blanc les necessitats d’esta terra Carlos Mazón - Cap del Consell i presidet del PPCV

Entre les partides destacades, Mazón ha posat com a exemple els 13,5 milions destinats a adquirir la “millor màquina del món” per al tractament avançat contra el càncer, així com els 92 milions més per a medicaments o els 32 milions en beques i ajudes, “més que mai”.

Rebaixes fiscals i reducció del dèficit

El dirigent popular ha defensat que s’està “complint el programa electoral” amb una política fiscal que prioritza les rendes mitjanes i baixes i elimina impostos com el de successions i donacions. “Venim de l’infern fiscal i hui som la comunitat amb més desgravacions per a les rendes baixes i mitjanes”, ha subratllat.

Venim de l’infern fiscal i hui som la comunitat amb més desgravacions per a les rendes baixes i mitjanes

També ha assegurat que s’ha aconseguit reduir el dèficit en 1.300 milions d’euros en dos anys, alhora que ha augmentat la despesa social i s’han recaptat un 17% més d’impostos durant el primer trimestre de 2024 respecte al mateix període de l’any anterior.

"Com és possible reduir el dèficit i ampliar la despesa social, no ho entenen, com és possible reduir els impostos i recaptar més, no ho entenen, i portem dos anys seguits fent-ho", ha dit.

Compromís social i habitatge

Mazón ha reivindicat que el Consell treballa per “garantir la igualtat d’oportunitats” i ha destacat mesures com l’educació gratuïta de 0 a 3 anys i ha anunciat la creació de 10.500 llocs de treball a través dels centres especials d’ocupació. “Esta serà la legislatura de l’habitatge. Complirem el compromís de 10.000 vivendes socials en esta legislatura”, ha afegit.

A més, ha assegurat que les llistes d’espera quirúrgiques de prioritat 1, moltes d’elles oncològiques, s’han reduït un 60%. També ha recordat que el primer pas del Consell va ser eliminar “l’impost de la mort” i ha denunciat que quan va arribar al govern hi havia 160.000 persones en extrema pobresa que no havien cobrat el bo tèrmic.

Crítiques al govern de Sánchez

Sense esmentar directament el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, Mazón ha marcat distàncies amb l’executiu estatal i ha llançat una crítica velada: "Nosaltres no dediquem ni temps ni esforç per a carregar contra periodistes, contra jutges, ni a conspirar contra la Guàrdia Civil. Ací això no ho fem".

Nosaltres no dediquem temps a carregar contra periodistes, jutges o la Guàrdia Civil. No hem vingut a conspirar, hem vingut a gestionar

Durant el seu discurs, Carlos Mazón ha traslladat la seua aposta per “continuar reduint la despesa supèrflua, augmentar les deduccions fiscals per a les rendes mitjanes i baixes i consolidar una administració més àgil i eficient”.

Prioritat: la reconstrucció després de la dana

El líder del PPCV ha subratllat que “la nostra prioritat en els pressupostos està en la reconstrucció, amb 2.364 milions d'euros per a recuperar els centres educatius, sanitaris, socials, carreteres, Metrovalència, depuradores i totes les infraestructures que van resultar danyades per les riuades”.

Així, ha lamentat que “ho farem amb fons propis de la Generalitat perquè el govern de Pedro Sánchez no ens deixa una altra opció que l'endeutament”. Mazón ha denunciat que l'executiu central, “menysprea políticament a la Comunitat negant-nos els 2.500 milions d'euros del FLA extraordinari que venim reclamant des de fa sis mesos i no actualitzant els lliuraments a compte del sistema de finançament autonòmic que fa que deixem de rebre 800 milions d'euros des de principi d'any”.

"Tampoc concedeix a la Comunitat Valenciana un fons d'anivellament de 1.782 milions d'euros ni concedeix ajudes a fons perdut a la Generalitat per a afrontar els treballs de reconstrucció", ha lamentat.

Mompó assegura que el "suport" del PP nacional a Mazón és "total"

No ha faltat en l'acte el suport de la direcció nacional del PP. La vicesecretària d’Organització del PP, Carmen Fúnez, ha indicat que "tots els afiliats d'Espanya ens sentim orgullosos del PPCV, exemple de compromís enfront dels quals utilitzen el dolor de les víctimes". Fúnez ha assegurat que el govern espanyol només ha enviat el 17% de les ajudes compromeses per la dana i ha fet una crida a manifestar-se el dia 8 a Madrid contra Sánchez.

Per la seua banda, el president del PP a la província de València, Vicent Mompó, ha assenyalat que els populars valencians estan centrats en el que toca: "Mentre que des de Compromís es dediquen a insultar i pintar seus, nosaltres governem, mentre el PSOE difama, nosaltres ens dediquem a reconstruir".

Mompó ha assegurat que el "suport" del PP a Mazón és "total" i ha agregat que "no és necessari" que representants de la directiva nacional participen en actes dels populars valencians per a mostrar-ho. Així, s'ha mostrat "encantadíssim" amb l'assistència de Fúnez a l'acte, així com "del membre de la directiva nacional que siga", però ha insistit que "no és necessari" que assistisquen càrrecs nacionals per a mostrar el seu suport. "El suport de la nacional l'hem tingut sempre", ha sostingut.

No obstant això, ha sostingut que "el suport al president Mazón és total, igual que el suport al nostre president nacional". "Estem ací, com hem estat sempre, donant la cara, a l'altura de les circumstàncies", ha afirmat.

També et pot interessar

stats