L'esquerra d'Alacant urgix el PP a posar data per a la comissió d'investigació sobre l'adjudicació de les VPO

PSPV, Compromís i EU-Podem denuncien que un de cada tres propietaris del residencial Les Naus no estaven empadronats quan va esclatar l'escàndol

Roda de premsa dels partits de l'oposició a l'Ajuntament d'Alacant, este divendres
Roda de premsa dels partits de l'oposició a l'Ajuntament d'Alacant, este divendres / À Punt NTC

Els partits de l'esquerra a l'Ajuntament d'Alacant —PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem— han reclamat este divendres a l'alcalde de la ciutat, el popular Luis Barcala, que pose urgentment data a la comissió que investigarà les presumptes irregularitats en l'adjudicació dels 140 pisos de protecció pública (VPO) de la promoció ubicada a la platja de Sant Joan.

En una compareixença conjunta, els tres portaveus municipals de l'oposició —la socialista Ana Barceló, Rafa Mas (Compromís) i Manolo Copé (EU-Podem)— han acusat el primer regidor de no haver actuat decididament i d'ocultar informació malgrat haver repetit reiteradament que ha pres la iniciativa des del primer moment per a aclarir el que ha passat amb mesures contundents i "caiga qui caiga". També han avançat que en el pròxim ple ordinari municipal, inicialment previst per a l'últim dijous de febrer, plantejaran una bateria de mesures sobre vivenda.

Els socialistes, per exemple, proposen crear una comissió de seguiment de les promocions de vivenda pública, crear una llei del sòl i que la promoció de pisos de protecció oficial del carrer Ceuta torne al projecte original i es destinen a lloguer social.

El portaveu de Compromís, Rafa Mas, ha assenyalat que l'alcalde coneixia les suposades incompatibilitats de la promoció del residencial Les Naus el juny de 2024, perquè així ho demostra —ha dit— el fet que va llevar les competències de Patrimoni a l'aleshores regidora d'Urbanisme, Rocío Gómez. La política del PP és una de les persones que ha dimitit després de saber-se que era una de les adjudicatàries.

Des de Compromís asseguren que al voltant del 40% dels beneficiaris continuen sense estar empadronats a hores d'ara a Les Naus i per això plantejaran en el pròxim ple municipal acabar amb el Pla Viu, per a fer recaure en les cooperatives la iniciativa de crear VPO. També defensaran que els habitatges públics sobre sòl municipal vagen dirigits en la totalitat a lloguer social.

El regidor d'EU-Podem, Manolo Copé, ha lloat "la unitat d'acció" de l'esquerra arran d'este escàndol i demanarà que es mobilitzen els vora 150.000 pisos buits que hi ha a la ciutat per a lloguers assequibles, així com elaborar un pla municipal de vivenda "seriós".

També et pot interessar

stats