Foment encarrega un estudi del volum del trànsit de dues autopistes més que alliberarà

El tram de l’AP-7 de Tarragona a la Jonquera i l’AP-2, des de Saragossa fins al Vendrell, seran vies sense peatge des del 2021.

Foment encarrega un estudi del volum del trànsit de dues autopistes més que alliberarà
Foment encarrega un estudi del volum del trànsit de dues autopistes més que alliberarà

El Ministeri de Foment continua avançant cap a l’alliberament de dues noves autopistes més que revertiran a l’Estat i que se sumaran a l’AP-7, que quedarà lliure de peatge al gener. El departament que dirigeix José Luis Ábalos ha tret a concurs un estudi sobre la distribució del trànsit al tram de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera i l’AP-2, que uneix Saragossa amb el Vendrell, quan s’haurà esgotat la concessió amb Abertis, a l’agost de 2021.

Aquest estudi, pressupostat en 810.700 euros, pretén conéixer el volum de trànsit que tindran aquestes dues vies quan quedaran alliberades. Aquestes dues autopistes se sumaran a l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que va tornar a l’Estat el novembre de 2018, així com l’AP-4 entre Sevilla i Cadis i el tram de l'AP-7 entre Tarragona, València i Alacant.

Davant del pròxim alliberament de l’AP-7, Abertis negocia amb els sindicats un expedient de regulació d'ocupació per a 140 treballadors. La retallada se centra en els empleats vinculats a les labors de cobrament de peatge dels trams alliberats.

També et pot interessar

stats