Foment encarrega un estudi del volum del trànsit de dues autopistes més que alliberarà
El tram de l’AP-7 de Tarragona a la Jonquera i l’AP-2, des de Saragossa fins al Vendrell, seran vies sense peatge des del 2021.
El Ministeri de Foment continua avançant cap a l’alliberament de dues noves autopistes més que revertiran a l’Estat i que se sumaran a l’AP-7, que quedarà lliure de peatge al gener. El departament que dirigeix José Luis Ábalos ha tret a concurs un estudi sobre la distribució del trànsit al tram de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera i l’AP-2, que uneix Saragossa amb el Vendrell, quan s’haurà esgotat la concessió amb Abertis, a l’agost de 2021.
Aquest estudi, pressupostat en 810.700 euros, pretén conéixer el volum de trànsit que tindran aquestes dues vies quan quedaran alliberades. Aquestes dues autopistes se sumaran a l’AP-1 (Burgos-Armiñón), que va tornar a l’Estat el novembre de 2018, així com l’AP-4 entre Sevilla i Cadis i el tram de l'AP-7 entre Tarragona, València i Alacant.
Davant del pròxim alliberament de l’AP-7, Abertis negocia amb els sindicats un expedient de regulació d'ocupació per a 140 treballadors. La retallada se centra en els empleats vinculats a les labors de cobrament de peatge dels trams alliberats.