Compromís insta els usuaris del tren de rodalia a reclamar pels retards i cancel·lacions de la xarxa

La formació trasllada a les estacions la campanya per a reclamar les competències del servei, que considera el pitjor de l'Estat, mitjançant fullets informatius i el sorteig de packs de la paciència

El diputat de Compromís, Fran Ferri, entrega un fullet informatiu a l'Estació del Nord de València
El diputat de Compromís, Fran Ferri, entrega un fullet informatiu a l'Estació del Nord de València / À Punt NTC

Compromís vol implicar els usuaris i usuàries del transport de rodalia de la Comunitat Valenciana en la campanya per a aconseguir que el govern espanyol transferisca a la Generalitat les competències del servei, que considera el pitjor de tot l'Estat. Per això ha traslladat la iniciativa #OnEstàElMeuTren a les portes de l'Estació del Nord de València, a fi d'informar la clientela de la xarxa de proximitat de Renfe de la importància de deixar constància de les cancel·lacions i retards que pateixen perquè, segons el diputat Fran Ferri "sense reclamació, no hi ha millora".

La jornada ha regalat la formació taronja l'escenari propici per a insistir en la seua petició. Aquest dimecres, Dia Internacional Sense Cotxes, Renfe ha estrenat el matí anunciant diverses cancel·lacions i incidències en hora punta.

Per a incentivar les reclamacions, Compromís entregarà dos mil follets informatius en diverses estacions de tren i sortejarà el que ha anomenat pack de la paciència per a "amenitzar les llargues esperes a les andanes pels continus retards i cancel·lacions de trens", els quals inclouen un llibre, una targeta per a descarregar música, i un bloc de fulles d'instància per a presentar les queixes.

A les portes de l'Estació del Nord, Ferri ha lamentat la cancel·lació de 529 trens al llarg de l'estiu, així com la falta endèmica d'inversions per a millorar la xarxa. "No pots promoure mobilitat sostenible i cancel·lar trens", critica el diputat, que assegura que el Ministeri de Foment només ha executat el 0,02% de les inversions promeses.

15 euros per usuari de l'AVE per 0,015 per al de rodalia

La també diputada per Compromís Paqui Robles ha posat xifres al problema. Segons ha explicat, el govern espanyol inverteix 15 euros per cada usuari de l'alta velocitat, però aquesta inversió cau al 0,015 euros en el cas dels viatgers de rodalia.

"Reclamem les competències. Si des de Madrid no volen o no saben gestionar les rodalies que ens les transferisquen, que les gestionarem millor, amb una atenció més pròxima i de prioritat", ha explicat el diputat.

Per a Robles ara mateix es podrien fer "xicotets canvis que serien molt fàcils d'adreçar" que "millorarien molt la vida de la gent".

Una d'aquestes persones és Irene Porter, una universitària resident a Sueca, que ha compartit a À Punt les queixes pels nombrosos retards que assegura patir per a poder arribar a temps a les classes que cursa a València. Ens parla d'examens perduts i de trens saturats.

"Posar una queixa? Només hi ha dues persones atenent i la cua és de dues hores." Irere Porter - Usuària de la xarxa de rodalia

"A vegades tarde hora i mitja pels retards... i acabes viatjant en un tren de gom a gom, que arreplega tota la gent dels combois cancel·lats. Res de Covid-free. No puc anar a una discoteca però puc clavar-se en un tren amb 500 persones, on hi ha més gent que en dia de mascletà".

Porter lamenta que la falta d'efectius a les finestres d'atenció al client dissuadeix les reclamacions i els problemes acaben normalitzant-se. "Em diuen que pose una queixa, però arriba tu tard i demana't un justificant. No hi ha més que dues persones atenent i la cua és de dues hores. També t'has de justificar les hores de cua que has fet per a posar una queixa?".

"Espere que ho apanyen algun dia i tinguem un transport digne, almenys en hores puntes..." explica la usuària, que també reclama "millors preus". "Que em gaste noranta euros al mes en un bo, doncs... no sé una mica més barat no estaria malament".

També et pot interessar

stats