Almenys 31 morts i més d'un centenar de ferits a Rafah per un atac israelià en punts de distribució d’ajuda humanitària
El govern de Gaza denuncia que l’exèrcit ha obert foc contra civils que feien cua per rebre menjar: “És una nova massacre contra civils famolencs"
Almenys 31 persones han mort i més d'un centenar han resultat ferides per tirs prop d'un punt de distribució d'ajuda de la Fundació Humanitària per a Gaza al sud de la Franja de Gaza, segons ha assegurat este diumenge el Ministeri de Sanitat gazià.
La fundació, secundada per Israel i els Estats Units, ha assegurat en un comunicat que els "rumors" sobre morts i ferits en el punt de distribució són falsos i ha acusat el grup islamista Hamàs, que governa l'enclavament, de propagar-los.
L'exèrcit israelià, per part seua, ha dit no tindre constància de "ferides causades per trets de les Forces de Defensa d'Israel (FDI) dins del punt de distribució de la Fundació Humanitària per a Gaza". "L'assumpte s'està investigant", han afegit les forces.
Mentrestant, Hamàs ha denunciat en un comunicat el que ha qualificat d'"una horrible massacre" de civils. "Demanem a l'ONU que forme una comissió d'investigació internacional independent i entre a Gaza per a investigar estos crims sistemàtics contra civils i exigir als responsables que rendisquen comptes com a criminals de guerra", ha assegurat el grup islamista.
Segons les autoritats de Gaza, es tracta “d’una nova massacre” comesa per les forces israelianes “contra civils famolencs reunits en punts designats per a la distribució de l’anomenada ajuda humanitària”.
Per ara, l’exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat sobre l’incident. Este nou atac té lloc dies després d’un altre bombardeig israelià a Rafah que va provocar la mort de 45 persones en un camp de desplaçats, la majoria dones i xiquets, i que va provocar una onada de condemnes internacionals.
Netanyahu rebutja la proposta de Hamàs que demana esmenes per a l’alto el foc
D'altra banda, el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha qualificat d’“inacceptable” la resposta de Hamàs a l’última proposta de pau dels Estats Units, que incloïa l’alliberament de deu ostatges vius i divuit morts en un termini de dos setmanes. Hamàs demana com a condició per a un acord garanties d’un alto el foc permanent i la retirada total de les tropes israelianes de Gaza.
“El grup terrorista es manté en la seua negativa”, ha assegurat l’oficina de Netanyahu, que ha reafirmat la voluntat d’Israel de continuar les operacions per a recuperar els ostatges i derrotar Hamàs.
Confirmen la mort de Mohamed Sinwar, líder militar de Hamàs
L’exèrcit israelià ha confirmat este dissabte la mort de Mohamed Sinwar, considerat el nou cap de l’ala militar de Hamàs a Gaza, en una operació que va tindre lloc el passat 13 de maig a Khan Yunis. La mort ja havia sigut anunciada pel primer ministre Netanyahu fa uns dies, però no s’havia confirmat oficialment fins ara.
Mohamed Sinwar era el germà menor de Yahya Sinwar, l’antic líder de Hamàs i cervell dels atacs del 7 d’octubre, que va morir a Rafah l’any passat.