Margarita Robles inicia a Kíiv la visita a Ucraïna amb una ofrena als soldats caiguts

La ministra aborda la guerra i la crisi energètica mentre la UE confia a desbloquejar ajuda per a Kíiv i continuen els atacs amb drons

La ministra de Defensa d’Espanya, Margarita Robles, acompanyada pel viceministre de Defensa ucraïnés, Serguí Boyev, durant un acte d’homenatge als soldats ucraïnesos caiguts en la guerra, este dimecres, a Kíiv
La ministra de Defensa, Margarita Robles, acompanyada pel viceministre de Defensa ucraïnés, Serguí Boyev, este dimecres a Kíiv / Marcel Gascón (EFE)

La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha iniciat este dimecres la visita a Ucraïna amb una ofrena floral als soldats ucraïnesos morts en la guerra contra Rússia, en un acte celebrat a Kíiv. Robles ha depositat un ram amb la bandera d’Espanya al mur de la catedral de Sant Miquel de les Cúpules Daurades, on es recorda amb fotografies els militars caiguts en defensa del país, acompanyada pel viceministre ucraïnés de Defensa per a la Integració Europea, Serhí Boiev.

Després de l’ofrena, Robles i Boiev han recorregut este espai commemoratiu, que inclou tant les víctimes del conflicte iniciat en 2014 com les de la invasió a gran escala llançada per l’exèrcit rus en febrer de 2022.

Durant la seua estada, la ministra espanyola mantindrà reunions amb responsables ucraïnesos, entre ells el seu homòleg i altres autoritats, i està previst que el president ucraïnés, Volodímir Zelenski, li entregue un reconeixement pel suport militar i humanitari oferit per Espanya.

Nous atacs amb drons deixen ferits a Rússia

En paral·lel al viatge, la guerra continua sobre el terreny. Almenys onze persones han resultat ferides, entre elles dos menors, després de l’impacte d’un dron ucraïnés contra un edifici residencial a Sízran, a la regió russa de Samara.

Segons les autoritats russes, el colp ha provocat l’enfonsament parcial de l’immoble i s’han hagut de rescatar diverses persones entre les runes. A més, s’han registrat danys en altres edificis i vehicles en diferents punts del país.

El Ministeri de Defensa rus ha assegurat que ha interceptat més d’un centenar de drons en diverses regions, en una nova onada d’atacs en el marc del conflicte.

La UE confia a desbloquejar ajuda malgrat la tensió energètica

En l’àmbit diplomàtic, la Unió Europea manté les negociacions per a desbloquejar un préstec de 90.000 milions d’euros per a Ucraïna. L’alta representant per a Afers Estrangers, Kaja Kallas, ha confiat que els últims atacs contra infraestructures energètiques russes no frenen l’acord.

El vistiplau d’Hongria depén de la recuperació del flux de petroli a través de l’oleoducte Drujba, que travessa territori ucraïnés i és clau per al subministrament a Europa central.

En este context, el president del Consell Europeu, António Costa, ha agraït a Zelenski la reparació d’esta infraestructura, mentre les institucions europees esperen tancar un acord en les pròximes hores.

La visita de Robles s’emmarca així en un moment de màxima tensió militar i energètica, amb combats actius sobre el terreny i negociacions obertes per a garantir el suport internacional a Ucraïna.

També et pot interessar

stats