Marco Rubio viatja a Roma per a reconduir la relació amb el papa Lleó XIV i Giorgia Meloni

La visita arriba després que el passat abril el papa va qualificar d'"inacceptable" l'amenaça del president estatunidenc d'acabar amb "tota una civilització" en la seua guerra contra l'Iran i que Trump va respondre que és un "fluix" i "pèssim en política exterior"

El papa Lleó XIV en la primera missa que ha oficiat com a pontífex
El papa Lleó XIV en la primera missa que va oficiar com a pontífex / À Punt

El secretari d'Estat dels Estats Units, Marco Rubio, arriba este dijous a Roma amb l'objectiu de reencarrilar la relació amb el papa Lleó XIV i la primera ministra italiana, Giorgia Meloni, després de les dures crítiques de Donald Trump. Rubio, de confessió catòlica, es desplaçarà al Vaticà per a tindre una audiència amb el pontífex, mentre que divendres el rebrà Meloni abans de tornar a Washington.

Lleó XIV, primer papa estatunidenc de la història i que ja abans de l'elecció, ara fa un any, havia criticat les polítiques migratòries de Trump, ha mantingut un desacord a distància amb el mandatari republicà, esta vegada a compte de la guerra a l'Iran. El 7 d'abril, el papa va qualificar d'"inacceptable" l'amenaça del president estatunidenc d'acabar amb "tota una civilització" en la seua guerra contra l'Iran, a la qual cosa el mandatari va respondre anomenant-lo "fluix" i "pèssim en política exterior".

El republicà va compartir, a més, en les seues xarxes socials una imatge generada amb intel·ligència artificial en què es representava a si mateix com a Jesucrist, cosa que va indignar part de la comunitat catòlica. Una setmana després, Lleó XIV va donar per tancada la qüestió assegurant que no tem l'administració Trump ni té interés a debatre amb el mandatari.

Tanmateix, Trump va tornar a carregar contra el papa esta setmana, quan el viatge de Rubio al Vaticà ja havia sigut anunciat oficialment, i l'acusà de "posar en perill molts catòlics" perquè "creu que està bé que l'Iran tinga una arma nuclear". En una roda de premsa dimarts a la Casa Blanca, Rubio va negar que el viatge a Itàlia estiga motivat per eixe enfrontament i va revelar que vol abordar amb el papa la distribució d'ajuda humanitària a Cuba, atés que el Vaticà ha sigut durant anys mediador entre Washington i l'Havana.

L'encarregat de reconduir la relació amb la Santa Seu és Rubio i no el vicepresident, J. D. Vance, la figura catòlica de més rang de l'administració, que també va criticar el papa dient que ha de centrar-se en la teologia i no en la política.

També et pot interessar

stats