Lleó XIV inicia el seu papat amb una missa davant de 200.000 persones

Els reis, dos vicepresidentes del govern espanyol, un ministre i el líder del PP integren la representació espanyola en la cerimònia que comença oficialment el mandat del pontífex

POPE-LEO/
El papa Lleó XIV, emocionat, en l'inici de la cerimònia oficial amb què inicia el mandat / Guglielmo Mangiapane (Reuters)
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
18 de maig 2025 - 11:28 Actualitzat: 18 de maig 2025 - 12:50

El papa Lleó XIV ha oficiat este diumenge la missa que inicia oficialment el seu mandat. En una cerimònia carregada de simbolisme, davant dels 200.000 fidels i més de 150 delegacions internacionals, Lleó XIV ha oficiat la primera missa multitudinària i oberta a la feligresia a la plaça de Sant Pere. Els reis d’Espanya, la vicepresidenta primera del govern i la segona, així com el ministre de Justícia i el líder del PP integren la representació espanyola en l’acte. En la seua intervenció, el pontífex ha tingut paraules i gestos per a algunes zones en conflicte al món, entre elles Gaza i Ucraïna.

Lleó XIV ha entrat a la plaça de Sant Pere en el tradicional papamòbil. Ha sigut un recorregut lent, de vora mitja hora, en què ha saludat els fidels que atapeïen la plaça principal del Vaticà.

El pontífex ha fet un recorregut de vora mitja hora en el papamòbil, en què ha estat saludant els fidels
El pontífex ha fet un recorregut de vora mitja hora en el papamòbil, en què ha estat saludant els fidels / Guglielmo Mangiapane

Abans de començar la missa, el pontífex ha visitat la tomba de Sant Pere, situada a la basílica, acompanyat dels patriarques de l’Església. Després d’un breu res, s’ha dirigit al punt de la plaça des d’on ha oficiat la missa, sota un gran tapís, penjat del balcó central de la basílica, que representa la pesca miraculosa i en el qual apareix Jesús dialogant amb Pere. En començar la cerimònia, el pontífex ha rebut l’anell del Pescador.

En la bancada de convidats estaven els reis d’Espanya. Després de saludar diversos representants de les delegacions internacionals, entre ells el president ucraïnés, Volodímir Zelenski, els prínceps Alberto i Charlene de Mònaco i a la reina Màxima d'Holanda, Felip i Letícia s’han disposat a seguir la cerimònia al costat dels representants d’Andorra, Bèlgica, els Emirats Àrabs, Liechtenstein, Luxemburg, Mònaco, l’Orde de Malta i els Països Baixos.

La reina Letízia saluda el president d'Ucraïna minuts abans de començar la cerimònia de la plaça de Sant Pere
La reina Letízia saluda el president d'Ucraïna minuts abans de començar la cerimònia de la plaça de Sant Pere / Reuters

En files posteriors seia la resta de la delegació espanyola: la vicepresidenta primera del govern espanyol, María Jesús Montero; la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz; el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, així com el president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo.

Els fidels han anat accedint a la plaça de Sant Pere des de les 06:00 h. Es calcula que este espai n’ha concentrat més de 200.000. Davant tots ells, en la que ha sigut una de les seues intervencions en públic, Lleó XIV ha tingut paraules per a Gaza. En el res del Regina coeli ha afirmat que “els xiquets, les famílies i els ancians són abocats a la fam”. No ha sigut l'únic gest cap a les zones en guerra.

Els representants de l'Església copaven bona part de la plaça de Sant Pere
Els representants de l'Església copaven bona part de la plaça de Sant Pere / Efe

Quant a Ucraïna, el papa rebrà este diumenge el seu president. “La martiritzada Ucraïna espera finalment negociacions per a una pau justa i duradora [...] Implorem la intercessió de Maria perquè ens done el do de la pau i concedisca consol als qui pateixen”, assenyalava el pontífex.

Així mateix, el papa ha agraït als pelegrins arribats amb motiu del Jubileu de les Confraries que "mantenen viu el gran patrimoni de la pietat popular".

La plaça de Sant Pere ha concentrat uns 200.000 fidels
La plaça de Sant Pere ha concentrat uns 200.000 fidels / Vincenzo Livieri

També et pot interessar

stats