Facebook planeja canviar el nom de l'empresa i enfocar-se en la construcció del Metaverso

El nou nom que encara és secret posicionaria Facebook dins d'un grup en el qual s'englobarien Instagram, WhatsApp o Oculus, i milloraria la seua imatge reputacional

Mark Zuckerberg provant la tecnologia de realitat virtual desenvolupada per l'equip d'investigació de Facebook Reality Labs
Mark Zuckerberg provant la tecnologia de realitat virtual desenvolupada per l'equip d'investigació de Facebook Reality Labs / Facebook: @zuck

La xarxa social Facebook planeja canviar el nom corporatiu la setmana vinent per a reflectir un nou enfocament en la construcció del que ha batejat com Metaverso, un univers múltiple que Mark Zuckerberg creu que es convertirà en la pròxima gran tecnologia per a la interactuació en realitat virtual dels usuaris, segons informa el mitjà de notícies multimèdia The Verge. La companyia anunciava fa dos dies que ampliarà la plantilla a la Unió Europea en 10.000 empleats, que desenvoluparan el Metaverso de la xarxa social.

El mitjà especialitzat estatunidenc assegura que el director general (CEO) de Facebook té previst parlar del tema en la conferència anual Connect de la companyia del pròxim 28 d'octubre. No obstant això, precisa que el canvi de nom podria revelar-se abans d'aquesta data i que l'objectiu del gegant tecnològic és que no només se'ls conega per les xarxes socials i tots els mals que comporten.

El canvi de marca posicionaria Facebook dins del mateix grup en què s'engloben altres xarxes com Instagram, WhatsApp o Oculus. També podria servir, assegura el mitjà, per a evitar l'intens escrutini a què s'ha sotmés la xarxa social en els últims mesos.

Crisi reputacional per "ocultar informació"

La notícia es coneix a penes uns dies després que la companyia anunciara nous controls en les seues plataformes per a protegir xiquets i adolescents i per a fer front a la crisi reputacional que travessa després que una exempleada acusara la firma d'ocultar que les xarxes són perjudicials per als menors.

Frances Haugen va declarar al Senat dels EUA que l'empresa anteposa els seus beneficis a la seguretat dels usuaris i oculta que les seues plataformes són nocives per als menors, fomenten la divisió social i afebleixen la democràcia. Segons Haugen, que prèviament va filtrar documents interns de la companyia al Wall Street Journal, Facebook oculta informació al públic i als governs.

Google ho va fer ja amb Alphabet

The Verge recorda que Facebook no és la primera companyia tecnològica que canvia de nom a mesura que s'expandeix i va creixent. L'any 2015, Google es va reorganitzar per complet sota un hòlding anomenat Alphabet, en part per a indicar que ja no era només un motor de cerca. I Snapchat va passar a anomenar-se Snap Inc. el 2016, el mateix any en què començà a autodenominar-se "empresa de càmeres" i va debutar amb el primer parell d'ulleres amb càmera Spectacles.

Què és el Metaverso de Facebook?

El terme designa un ciberespai paral·lel a la realitat física on una comunitat de persones pot interactuar en forma d'avatars. El concepte el va crear Neal Stephenson en la novel·la de ciència-ficció de 1992 Snow Crash, en referència a la fusió de la realitat física, augmentada i virtual en un espai compartit en línia.

Gràcies sobretot a la realitat virtual i augmentada, el Metaverso permetrà multiplicar les interaccions humanes a través Internet, alliberant-les de les restriccions físiques. Per exemple, s'hi podrà ballar en una discoteca amb persones que en eixe moment estan a milers de quilòmetres de distància, i també s'hi podrà comprar o vendre béns o serveis digitals.

Suposadament, els usuaris es posaran uns dispositius al cap (cascos VR o ulleres AR) i s'hi uniran per a crear, comprar, aprendre, jugar, treballar o simplement passar el temps amb col·legues en un món virtual, emulant les interaccions de la vida real. "La qualitat essencial del Metaverso serà la presència, la sensació de trobar-se realment amb la gent", va explicar Zuckerberg en el seu perfil de Facebook al juliol passat.

També et pot interessar