Comença a circular a Alemanya el primer tren del món impulsat exclusivament amb hidrogen
Els nous trens permetran evitar consumir 1,6 milions de litres de dièsel a l'any i no generaran 4.400 tones de CO₂
La primera línia del món en la qual circulen trens impulsats amb hidrogen ha començat a operar aquest dimecres a la localitat alemanya de Bremervörde (nord) amb vehicles fabricats per la multinacional Alstom i amb participació d'altres empreses germàniques. Les autoritats d'aqueixa localitat del land de Baixa Saxònia han detallat que el cost total del projecte que inclou els trens que circularan en la ruta entre Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude és de 93 milions d'euros.
Els catorze trens encarregats substituiran progressivament els quinze impulsats per motors dièsel que han sigut utilitzats en aquesta línia fins ara. Els nous models, Coradia iLint, tenen una autonomia de mil quilòmetres i estan lliures d'emissions contaminants, segons va explicar Alstom en un comunicat.
La posada en circulació dels nous trens permetrà evitar consumir 1,6 milions de litres de dièsel a l'any, la qual cosa significa que ja no es generaran 4.400 tones de CO₂. Cinc dels nous trens estan actualment en marxa, i els altres s'agregaran a la fi d'any.
El setembre del 2018 van començar a operar els trens en proves sense que es registren problemes, va agregar la multinacional francesa. Els trens es recarregaran en una estació construïda amb aqueix propòsit que té seixanta-quatre tancs d'emmagatzematge d'alta pressió de 500 bars amb una capacitat total de 1.800 quilograms, sis compressors d'hidrogen i dues bombes de combustible.
Amb l'ús d'hidrogen com a combustible per als trens, el medi ambient es veu notablement alleujat, ja que un quilogram d'hidrogen reemplaça al voltant de 4,5 litres de combustible dièsel, segons el comunicat d'Alstom, que ha afegit que està prevista la producció posterior d'hidrogen in situ mitjançant electròlisi i electricitat renovable.
El model Coradia iLint és el primer tren de passatgers del món que funciona amb una cel·la de combustible d'hidrogen que genera energia elèctrica per a la propulsió, és silenciós i només emet vapor d'aigua i condensació.
En la xarxa en la qual comença a operar aquest dimecres el tren viatja a velocitats de 80 a 120 quilòmetres per hora, amb una velocitat màxima de 140 quilòmetres per hora. Va ser dissenyat en la planta d'Alstom a la localitat alemanya de Salzgitter i en la francesa de Tarbes.