Dues línies de trens comercials propulsats amb hidrogen renovable: el propòsit de la Generalitat per al 2030

L'estratègia valenciana busca adaptar-se a les exigències de reducció d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle

Imatge d'arxiu d'una bombona d'hidrogen renovable
Imatge d'arxiu d'una bombona d'hidrogen renovable / Europa Press

L'Estratègia d'Hidrogen Renovable de la Comunitat Valenciana 2030 proposa establir un marc coherent per al desplegament de l'economia de l'hidrogen durant els pròxims anys i avançar en la descarbonització a través d'objectius com disposar de dues línies de trens comercials propulsades amb hidrogen renovable.

En la presentació d’aquesta estratègia, el conseller d'Economia Sostenible, Rafa Climent, ha defensat "la necessitat imperiosa” d'avançar en l'eficiència energètica i cap a un nou model no sols més net gràcies al pes més gran de les energies renovables, sinó que siga més equilibrat i proporcione més autonomia energètica.

Climent ha assegurat que la transició a un model descarbonitzat transformarà radicalment com es distribueix, s'emmagatzema i es consumeix l'energia, per la qual cosa ha confiat que en el període 2022-2030 augmente el nombre d'empreses en la cadena de valor de l'hidrogen.

Hi ha diverses línies empresarials a les quals va dirigida aquesta estratègia, com l'eix de Castelló, on opera la indústria de refinament i la ceràmica; la zona de Sagunt, on aquesta energia pot convertir-se en un element d'atracció d'empreses, o el port de València, que ja aglutina tretze projectes amb hidrogen.

En paral·lel, l'estratègia busca continuar el procés d'adaptació a les exigències de reducció d'emissions de gasos amb efecte d'hivernacle i inclou actuacions "ambicioses" de manera cooperativa entre els actors de la cadena de valor, amb la finalitat de generar un impacte significatiu en la millora de la competitivitat.

També et pot interessar