Vinculants i més ràpides: així seran les reclamacions contra les entitats financeres

A través de la nova figura de l’Autoritat de Defensa del Client Financer, el govern central vol ajudar les persones usuàries a fer les reclamacions sobre productes bancaris, del mercat de valors, assegurances i criptoactius

Reclamar contra les entitats financeres serà més fàcil, ràpid i gratuït a través de la nova figura de Defensa del Client Financer / À Punt NTC

El govern espanyol ha aprovat aquest divendres l'avantprojecte de llei d'Autoritat de Defensa del Client Financer, amb la qual les reclamacions contra les entitats financeres de menys de 20.000 euros es resoldran en un màxim de noranta dies i seran vinculants. Després d'anys de retard, l’executiu central ha donat llum verda a aquesta normativa, que arriba després de la campanya "Soc major, no idiota", impulsada pel valencià Carlos San Juan.

L'objectiu és que les reclamacions contra les entitats financeres es puguen fer d'una forma més ràpida i eficaç i totalment gratuïta. A través de la nova figura de l’Autoritat de Defensa del Client Financer, el govern central vol ajudar les persones usuàries a fer les reclamacions sobre productes bancaris, del mercat de valors, assegurances i criptoactius. 

A més, el Ministeri d'Afers Econòmics i Transformació Digital ha assegurat en un comunicat que "se centralitzaran en un únic organisme els actuals serveis de reclamacions del Banc d'Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) i la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions".

Julián Tío, portaveu de l’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu), ha explicat que fins ara, en molts casos, la persona interessada s’enfrontava a un procediment judicial per resoldre el conflicte d’interessos. “Com que no és vinculant, l’entitat bancària podia decidir si l’admetia a tràmit o no. Ara seran vinculants”, ha assegurat Tío.

A més, per cada reclamació que s'admeta a tràmit les entitats bancàries hauran de pagar 250 euros a l'autoritat competent, un incentiu perquè milloren les seues pràctiques. El sector financer és un dels que més reclamacions acumula. En l'any 2020 van ser més de 27.000.

També et pot interessar