La UGT en Ford pregunta l'opinió de la plantilla de la factoria sobre possibles retallades salarials

La direcció de la planta planteja retallades en la situació de la plantilla per mantindre la competitivitat de cara a rebre nous projectes

Imatge d'una cadena de muntatge a Ford Almussafes
Imatge d'una cadena de muntatge a Ford Almussafes / À Punt NTC

El sindicat UGT-PV, majoritari en la factoria d'Almussafes (Ribera Baixa), ha fet una consulta a la plantilla per a conéixer la seua posició, abans de rebutjar el plantejament de la rebaixa salarial que planteja l'empresa. Per això, abans de la reunió entre l'empresa i els sindicats prevista divendres, la UGT ha llançat la consulta.

En una nota informativa dirigida als empleats, el sindicat considera "necessari" arribar a un acord amb la direcció, però rebutja que la solució passe per rebaixes salarials.

En aquest sentit, demana als empleats de la factoria que es pronuncien sobre si donen suport a la posició del sindicat quant a exigir el pagament de l'IPC pactat prèviament, rebutjar una retallada salarial i negociar flexibilitat a canvi de l'adjudicació de nous models que garantisquen el futur de la factoria. El sindicat informa que els empleats podran votar fins divendres, que és quan la UGT espera reunir-se amb l'empresa per a reprendre les negociacions.

La direcció de Ford Almussafes planteja des del passat mes d'octubre la conveniència que s'acorden reduccions salarials per a garantir la competitivitat de la fàbrica d'Almussafes i poder atraure nous projectes i fabricar nous models. En l'apartat concret, la direcció ha mencionat mesures com augmentar la jornada i retallar els dies de vacances de la plantilla. Aquestes reunions tenen de fons el redisseny del negoci de Ford a Europa, amb una aposta per fabricar menys models i centrar-se en els híbrids i elèctrics. Un redisseny que encara no s'ha concretat en anuncis.

Ford ha deixat clar que, a partir de 2030, tots els seus vehicles seran elèctrics, i fins ara l'única aposta per un vehicle cent per cent elèctric l'han feta a Colònia (Alemanya) amb una plataforma per a aquests vehicles dins de l'acord amb Volkswagen.

També et pot interessar

stats