El torró avança la campanya i preveu produir-ne un 5% més que l’any passat
L’objectiu és no limitar-ne el consum al Nadal, sinó allargar-lo durant la tardor
Cada volta falta menys per a vore les prestatgeries decorades amb pastilles de torró, perquè la campanya s'avança. Encara falten tres mesos per Nadal, però a Xixona (Alacantí) les fàbriques treballen a ple rendiment, i busquen personal per fer front a una campanya que previsiblement serà molt bona, ja que s'espera un increment de producció superior al 5%.
Pasqual Sanchís, director comercial de Jijona SA, explica als informatius d’À Punt que el torró ha passat de tindre un consum molt puntual, concretament per Nadal, a esdevindre un producte associat a una època. A la tardor, o al final de la tardor, la gent ja en consumix i en torna a comprar.
Es preveu que enguany la campanya siga excel·lent gràcies a una producció superior als huitanta milions de pastilles de torró, prop d'un 5% més que l'any passat. Per a fer-hi front, les empreses tripliquen la plantilla.
Elberet Line, directora de Gi Group Alicante, anuncia que busquen huitanta persones, no només en producció i envasament, sinó també per a neteja, logística o manteniment.
Antonio García, mestre torroner, i Andrés Arango, torroner, en són un exemple. Tots dos han començat esta setmana a treballar. L'un per primera vegada i l'altre, com cada mes de setembre des de fa quaranta anys.
Antonio té dos professions: de setembre a desembre és mestre torroner, i de Setmana Santa a setembre, treballa de gelater. Andrés, per la seua banda, és la primera vegada que es dedica a fer torró, i ens assegura que li agrada.
El torró ha deixat de ser només un dolç i ha esdevingut un souvenir per a molts turistes. Tot un impuls per a les exportacions, que s'espera que cresquen prop d'un 3% sobretot en països com els Estats Units, França i Mèxic.