El teletreball s’estabilitza en el 15% de la població ocupada a Espanya
La Comunitat Valenciana ocupa el tercer lloc en el rànquing, només per darrere de Madrid i de Catalunya

El teletreball és una fórmula que fa dos dècades que guanya terreny a Espanya, tot i que es va generalitzar en moltes més empreses arran de la pandèmia. Segons la radiografia del teletreball a Espanya elaborada per Infojobs que publica este dimarts, coincidint amb el Dia Internacional del Teletreball, vora tres milions de persones teletreballen a Espanya; és a dir, més del 15 % de la població ocupada.
Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l'evolució històrica mostra, per tant, que en el conjunt de les comunitats autònomes s’han aconseguit mantindre els nivells registrats durant la crisi sanitària en el 2020 i el 2021, amb un 14% de les persones ocupades. Pel que fa a la periodicitat d’esta fórmula laboral, un 7,8% dels treballadors i treballadores ho fa de forma habitual i un 7,6% ho fa ocasionalment.
L'informe apunta que el teletreball és més freqüent entre les dones (18%) que entre els homes (14%). També ho és en els municipis amb més de 100.000 habitants, amb un 20% de les persones ocupades en esta modalitat, un percentatge que es reduïx a la meitat en les localitats amb menys de 20.000 habitants. La Comunitat Valenciana ocupa el tercer lloc en el rànquing espanyol del teletreball, només després de Madrid i de Catalunya.
Per franges d’edat, els joves destaquen en la modalitat del teletreball. Concretament, un 17% de la població ocupada entre 25 i 44 anys fa la seua faena a través del remot. Però, a partir dels 65 anys, també és freqüent esta fórmula, amb un 18% dels treballadors i les treballadores. En l’altre extrem se situen els professionals entre 16 i 24 anys i els que tenen entre 55 i 64 anys, amb només un 13%.
Així mateix, segons l'informe d'Infojobs, el 43% de les persones que treballen en remot buscaria una altra ocupació si li llevaren la possibilitat de teletreballar.