Els taxistes denuncien que hui "és impossible guanyar-se la vida en huit hores de treball"

La patronal del taxi de Valencià protesta davant de la conselleria perquè s'apugen les tarifes "un 10%", ja que només han crescut un 3% en nou anys, mentre que la inflació ho ha fet un 18% i el combustible un 60%

El president de la Federació Sindical del Taxi de València, Fernando del Molino, en 'Les notícies del matí'
El president de la Federació Sindical del Taxi de València, Fernando del Molino, en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

La situació econòmica afecta també el sector del taxi, especialment per la baixada en la demanda i per l'augment del preu dels carburants. La Federació Sindical del Taxi i de l'Associació Gremial de l'Auto Taxi de la província de València han convocat una protesta aquest dimarts davant de la Conselleria de Transports.

La principal reivindicació és apujar les tarifes el 2023. El president de la Federació Sindical del Taxi de València, Fernando del Molino, ha denunciat en Les notícies del matí que les tarifes només han crescut un 3% en nou anys, mentre que la inflació ho ha fet un 18% i el combustible un 60%. Una situació que provoca que "hui dia és impossible que un taxista en huit hores de treball es guanye la vida", ha lamentat.

Per això, demanen a la Conselleria de Transports que per al 2023 aprove un "increment mínim del 10%", encara que per a retornar el poder adquisitiu hauria d'apujar un 15%.

Fernando del Molino ha posat l'exemple de Sant Sebastià, on en els últims nou anys els preus s'han incrementat un 10% i ara per al 2023 té aprovada un increment d'un 10%, "és a dir un 20% més mentre nosaltres només un 3%".

Control als vehicles VTC

Altres reivindicacions són reduir l'oferta en els mesos de baixa demanda com novembre i actuar sobre el que consideren "servei paral·lel" dels vehicles de transport amb conductor, les VTC.

Fernando del Molino ha denunciat que la Conselleria "només compta amb tres inspectors per a controlar els VTC". Un nombre que considera totalment insuficient per a supervisar el que consideren "un servei de taxis negres que actuen impunement" sobretot en grans ciutats com València.

Mentrestant, els usuaris es queixen de la manca de taxis en l'àrea de València i per això, la Conselleria ha decidit autoritzar més taxis aquest mes de novembre amb 300 vehicles més.

La Conselleria diu que escolten els taxistes però també els usuaris i el sector turístic

Per la seua banda, la secretària autonòmica de Transports, María Perez Herrero, ha indicat en Les notícies del matí que la conselleria ha d'escoltar els taxistes, però també els usuaris i el sector turístic que "reclamen un increment de taxis al carrer".

Respecte a la pujada de tarifes, ha indicat que es tracta de "buscar la fórmula" en l'aplicació de pujada de preus per a saber com seria aquest increment, però tenint en compte que aquesta pujada de tarifes suposa "un increment de preu a l'usuari en una situació inflacionista".

En aquest sentit, ha posat en relleu les ajudes al sector que ha rebut de 600 euros per taxi de la Generalitat i l'Estat per a "pal·liar" la pujada directa dels costos sense afectar el preu, "buscant aquest equilibri entre el sector i els usuaris".

Respecte a la falta de tècnics per a controlar els VTC, María Pérez Herrero ha apuntat que aquesta labor d'inspecció es "complementa amb els serveis de les policies municipals".

La parada del sector del taxi està convocada entre les deu i mitja i la una a la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre de València.

També et pot interessar

stats