El sector de l'automoció valencià adverteix que només s'ha adjudicat un 30% del primer Perte del vehicle elèctric

Elena Lluch, gerent d'AVIA, admet que una retallada de plantilla en Ford Almussafes es traslladarà a la indústria auxiliar, però creu que el futur de la factoria està garantit

Elena Lluch, gerent d'AVIA, entrevistada en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

El clúster de l'automoció valenciana veu amb bons ulls l'assignació final que correspon a Volkswagen dins del primer Perte del vehicle elèctric i connectat (VEC) per a construir la gigafactoria de bateries a Sagunt, amb 397 milions d'euros, però adverteix que només s'ha adjudicat un 30% dels fons previstos. Des de l'Associació Valenciana de la Indústria de l'Automoció (AVIA), aposten perquè el sector i les administracions treballen mà a mà per a aprofitar la totalitat de les ajudes de pròximes convocatòries i “maximitzar” així les inversions desenvolupant projectes “de qualitat i excel·lència”. ”Hem de fer un esforç inhumà per a ser capaços de consumir el 100% dels fons assignats inicialment al Perte VEC", ha afirmat la gerent d'AVIA, Elena Lluch, entrevistada aquest dimecres en Les notícies del matí.

Comptar amb les instal·lacions de Volkswagen a Sagunt és fonamental per a eixir com a referents a escala europea i internacional

L'entitat, que aglutina diverses empreses del clúster d'automoció en el territori, considera una "bona notícia" la xifra adjudicada a Volkswagen en la resolució definitiva del Perte perquè incrementa la quantitat prevista en el document provisional. Assegurar les instal·lacions projectades pel grup alemany a Sagunt és "fonamental per a poder posicionar-se com a referent a escala europea i nacional", ha comentat Lluch, qui veu els Perte com una ferramenta necessària per a la transformació del sector de l'automoció cap a una nova mobilitat intel·ligent i sostenible.

Futur "garantit" en Ford Almussafes

Preguntada pel futur de la factoria de Ford a Almussafes, on els sindicats temen retallades de personal per la transició al vehicle elèctric, la gerent d'AVIA ha defensat que està garantit. Lluch és partidària de no avançar fets i opta per ser “prudents” i avaluar les decisions que adopte la direcció de la planta valenciana.

Veurem què ocorre a Ford, si finalment redueix plantilla la cadena de valor i subministrament també s'haurà d'adaptar

Tot i això, considera que el sector en general ha d'adaptar-se a la nova realitat que marca l'evolució de la demanda europea de consum de vehicles en els últims anys, que no continuarà creixent exponencialment sinó que es moderarà i, fins i tot, es reduirà un poc. En aquest sentit, ha reconegut que un hipotètic reajust en les plantilles dels grans fabricants d'automòbils es traslladaria també a la indústria auxiliar: "Veurem què ocorre en Ford, si finalment redueix plantilla, la cadena de valor i subministrament també s'haurà d'adaptar".

També et pot interessar