El sector agroalimentari, de l'automòbil i el turisme de la Comunitat, els més afectats pel Brexit

En una jornada la Cambra de Comerç de València ha tractat els reptes davant de l'eixida del Regne Unit de la UE.

Imatge de la jornada que s'ha celebrat a la Cambra de Comerç de València
Imatge de la jornada que s'ha celebrat a la Cambra de Comerç de València
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
Salud Pedrós
À Punt NTC
Antoni J. Cano
11 de desembre 2018 - 19:00

L'impacte del Brexit es notarà fonamentalment en les xicotetes i mitjanes empreses perquè hauran de fer un esforç major per a adaptar-se a la nova situació, en què tornaran a existir duanes. En acabar el lliure comerç entre el Regne Unit i Espanya, les empreses hauran de realitzar tràmits formals per a exportar i importar, necessitaran assesorament específic i hauran d'invertir més temps i diners en les seues operacions comercials.

Són algunes de les conclusions d'una jornada que ha organitzat aquest dimarts la Cambra de Comerç de València, en colaboració amb la CEOE i l'ICEX, per a informar les firmes valencianes de les novetats burocràtiques i han aconsellat a les empreses que diversifiquen i busquen nous mercats.

El president de la Cambra de València, José Vicente Morata, ha explicat que el sector agroalimentari i el de l'automòbil seran els més afectats perquè són els que més exporten i per dos motius principals: pel desviament de "les compres cap a altres mercats", i "per tots els tràmits duaners i el retard que pot suposar en productes peridors", ha dit Morata. Pel que fa al turisme, Morata troba que estarà més afectat per la competència d'altres més mercats "que pel Brexit"

Morata ha destacat que el Regne Unit "és un mercat important per a la Comunitat Valenciana, amb 1.800 empreses exportadores i 1.300 importadores, les nostres relacions comercials freguen els 4.500 milions d'euros".

També en l'àmbit logístic hi haurà canvis: els ports hauran de readaptar les infraestructures a la nova situació.

Pel que fa al moviment de persones, el cap de la Dependència de Duanes i Impostos Especials d'Alacant, Arturo Marcos, ha assenyalat canvis rellevants. Per exemple, l'aeroport d'Alacant rep deu milions de passatgers a l'any i la meitat són britànics. Amb el Brexit, "passaríem de controlar, més o menys, un milió de passatgers de tercers països a controlar-ne sis milions", ja que els britànics passarien a ser ciutadans d'un país tercer.

Un impacte menor per a les empreses valencianes Un impacte menor per a les empreses valencianes

El director general de Política Comercial i Competitivitat de la Secretaria d'Estat de Comerç, José Luis Kaiser, ha destacat que el Regne Unit continuarà sent un mercat important per a les empreses espanyoles. Quant a l'impacte a la Comunitat Valenciana, Kaiser creu que no serà tan negatiu, “perquè les empreses valencianes estan molt diversificades i tenen una major facilitat per a adaptar-se a altres mercats".

En la jornada Kaiser ha explicat el full de ruta del Brexit, ha contemplat tots els escenaris possibles segons aproven o no l'acord amb la Unió Europea i ha remarcat l'interés del ministeri perquè s'accepte l'acord en el Parlament britànic. D'esta manera, es procediria a una retirada ordenada i estable de la manera més senzilla.

Els ponents han recomanat a les empreses que elaboren plans de contingència i estiguen preparades davant de qualsevol escenari de Brexit.

També et pot interessar

stats