Els sabors exòtics s’obrin pas en el mercat del torró
Tímidament, arribaren al mercat noves varietats de taronja o mistela, però ara també n'hi ha de Doritos o palmeretes
El temps on les varietats de torró eren faves comptades, han passat de llarg. Tímidament, arribaren al mercat els de taronja, els banyats amb mistela, el de vi i panses, però el salt qualitatiu es demostra amb novetats cridaneres que trenquen la cadena evolutiva del sector.
Borja Aranda, cap de comunicació de la pastisseria Pepina Pastel de València, explica en declaracions als informatius d’À Punt, que aposten per mesclar tota mena de sabors. De fet, el torró que més es ven des de l’any passat és el de Doritos. Però no només esta empresa innova amb els torrons, afirmen que també la competència ho fa. “Tots proven nous torrons amb nous sabors i al final és el més estrany el que millor funciona”.
El torró de papes amb pernil o el de palmeretes és un revulsiu per als paladars atrevits. L'any passat, arrasaren amb la fórmula del torró de Doritos. Salat i dolç en un maridatge que té la màxima demanda entre els que opten per la innovació. Alternatives que només començar la campanya, s'han esgotat. A l'espera de reforços, la clientela amb ganes de provar variants allunyades dels canons típics tenen en el torró de pistatxo o en el de maduixa, altres sabors que combreguen amb la diversitat.
María Jesús és encarregada d’una botiga Supergourmet al Mercat Central, i afirma els torrons més venuts són els més clàssics, el de Xixona i el d’Alacant. Però no pot negar que també funcionen molt bé altres tipus de torrons, com ara el de pistatxo, que està ara molt de moda.
Però els números no enganyen i s'alineen amb un percentatge rotund: el 90 % dels demandants opten pel torró de tota la vida, o siga, el dur, el blanet i el crocant.