La restauració reclama mediadors a peu de carrer per a deixar de fer de "policia"
La CEOH demana al Consell reforçar la campanya de conscienciació a la ciutadania per a prolongar les bones dades epidemiològiques.
La Coordinadora Empresarial d'Oci i Hoteleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama a la Generalitat un esforç més en la prevenció i el control de la Covid. I s'aventura a donar la recepta: campanyes de conscienciació a peu de carrer amb mediadors, més rastrejadors i una taula cientificotècnica per a avaluar els paràmetres de seguretat dins dels establiments.
Pel que fa a la contractació de mediadors, explica que el sector està cansat de fer de "policia" per fer complir les normes, i recomana contractar "un miler" de mediadors al conjunt de la Comunitat Valenciana per a conscienciar la ciutadania, a peu de carrer, sobre l'ús permanent, obligatori i "escrupolós" de la mascareta en tota mena d'espais. Efectius que, segons entén, caldria ubicar en les principals zones d'oci, passejos marítims i enclavaments comercials dels centres de les ciutats.
La CEOH celebra la millora de la situació epidemiològica, però adverteix que "no podem fer passos arrere ni ser la restauració la que pague els plats trencats constantment, amb contínues i severes restriccions, mentre no arriben els recursos necessaris i útils sanitaris per a lluitar contra la crisi sanitària, com va passar durant la desescalada del mes de maig de 2020".
Campanya #DisLiHoAmbLaMirada
En els pròxims dies la coordinadora activarà una campanya pròpia de conscienciació amb l'etiqueta #DisLiHoAmbLaMirada per a recordar l'ús de la màscara en els seus locals en tot moment excepte quan s'estiga consumint. La campanya a les xarxes socials es completarà amb cartelleria als establiments associats.
En paral·lel, la patronal ha contractat un estudi per a determinar com ha funcionat l'aplicació de la normativa de prevenció als establiments i quina és la resposta del públic.