El projecte d'expansió de Baleària augmenta la facturació però conté els beneficis
La naviliera de Dénia, que ha invertit 155 milions, consolida el creixement en les rutes internacionals.
Baleària ha presentat aquest dimecres els resultats de l'exercici de l'any passat. La naviliera de Dénia va facturar més de 381 milions el 2018, un 5% més que fa un any, però els seus beneficis, 27 milions, van caure un 37%.
Com es possible? L'explicació està en bona part en els costos del projecte d'expansió de la naviliera, que l'any passat va invertir 155 milions en el projecte de construcció de tres noves embarcacions impulsades per gas natural liquat (GNL), un carburant menys contaminant que el fueloil que s'ha convertit en la gran aposta mediambiental de l'empresa d'Adolfo Utor. La companyia també ha remotoritzat sis naus per a impulsar-les amb gas natural liquat i ha comprat cinc embarcacions més al llarg de 2018.
Expansió internacional
En l'exercici passat la companyia va transportar més passatgers ( 11%), vehicles ( 17%) i càrrega ( 3,5%), un creixement motivat en bona part per l'impuls del seu negoci internacional, que ja representa el 22% de la facturació global de la companyia.
Baleària opera en cinc països (Espanya, el Marroc, Algèria, els Estats Units i les Illes Bahames) i explota cinc rutes internacionals, entre les quals hi ha la connexió València-Mostaganem (Algèria.). En aquesta línia de negoci exterior la facturació ha crescut un 16% i s'acosta ja als 85 milions. El 2018 la naviliera va traslladar més d'un milió de passatgers a l'estranger ( 26%) i prop de 300.000 vehicles ( 27%).
El president de la companyia, Adolfo Utor, també ha destacat el pla de creixement en el mar d'Alboran i les Canàries, que ha dut Baleària a noves aliances estratègiques amb les navilieres Marítima Peregar i Fred Olsen.